Torstai 12.12. 2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Anneli Auer on tuomittu vankeuteen murhasta. Lelujen turvallisuutta on testattu. Vuoden turhake on hajustettu roskapussi. Myrsky tulee taas Suomeen.
View ArticlePerjantai 13.12.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Seija-myrsky pyyhkäisi yli Suomen. Tänä vuonna myrskyjä on ollut vain vähän. Lasten ei ole hyvä syödä liikaa makkaraa. Lucia-neito tuo valoa talven pimeyteen.
View ArticleLauantai 14.12.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Viking Linen laiva Amorella ajoi karille Ahvenanmaalla. Viisi ihmistä loukkaantui ampumisessa Helsingissä. Lasten allergiat vähenevät, jos he ovat paljon luonnossa.
View ArticleVuosikatsaus 2013 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Vuosikatsaus kertoo, mitä Suomessa tapahtui vuonna 2013.
View ArticleSunnuntai 15.12.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Amorella-laivan onnettomuuden syy oli virhe, joka tehtiin huoltotöissä. Etelä-Afrikan entinen presidentti Nelson Mandela on haudattu. Joululauluja esitetään myös viittomakielellä.
View ArticleMaanantai 16.12.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Autoille halutaan kilometrivero. YK pyytää miljardeja Syyrian hätäapuun. Nelson Mandela sai patsaan Pretoriaan. Taitelijoiden Suomi-palkinnot jaettiin.
View ArticleSelkouutiset 171213 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Talvivaaran kaivos pelastui. Lukiokoulutus uudistuu. Suuri huumeliiga paljastui. Faces-festivaali loppuu kesän jälkeen.
View ArticleKeskiviikko 18.12.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Suomalaisten lihovat ja tupakoivat vähemmän kuin ennen. Venäjä vapauttaa vankeja. Digitekniikka muuttaa työympäristöä, esimerkiksi tuolit voivat puhua. Presidenttipari on saanut joulutervehdyksiä.
View ArticleTorstai 19.12.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Ehdotus sosiaali- ja terveyspalvelujen järjestämisestä on valmis. EU:n pankkiunionin suunnittelu on mennyt eteenpäin. Suomen somalit ovat aktiivisia yhdistyksissä. Ensimmäinen suomenkielinen...
View ArticlePerjantai 20.12.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
VR ostaa junan vetureita Saksasta. Liikemies Mihail Hodorkovski on päässyt pois vankilasta Venäjällä. Joulun sää on lämmin. Metsästäjät eivät ammu eläimiä jouluna.
View ArticleLauantai 21.12.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Fennovoima aikoo tilata ydinvoimalan venäläiseltä Rosatomilta. Ministeri Merja Kyllönen uskoo, että autovero muuttuu. Suomalaiset jouluruoat ja joulutavat ovat usein tulleet ulkomailta. Lauantaina oli...
View ArticleSunnuntai 22.12.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Mihail Hodorkovski ei lähde mukaan Venäjän politiikkaan. Helsingissä on järjestetty mielenosoitus rasismia vastaan. Suomalaiset toivovat joulupukista isoa bisnestä. Kaupat ovat kiinni jouluna.
View ArticleMaanantai 23.12.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Pussy Riotin jäsenet vapautuivat vankilasta. Timo Soini ei pyri europarlamenttiin. Jouluksi ostetaan miljoonia kiloja suklaata. Joulun sää on sateista ja lauhaa. Joulupukin urakka alkoi.
View ArticlePerjantai 27.12.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Kokoomuksen kannatus on vähän noussut. Greenpeacen aktivisti Sini Saarela pääsee Venäjältä takaisin Suomeen. Kauppojen alennusmyynnit ovat alkaneet. Joulukuu on ollut lämmin.
View ArticleLauantai 28.12.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Tietokoneongelmat haittaavat oikeusistuimien työtä. Pohjanmaan jokien vesi on korkealla. Suomalaiset luottavat poliisiin. Ylijohtaja Juhana Vartiainen ehdottaa maahanmuuton lisäämistä.
View ArticleSunnuntai 29.12.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Venäjällä on kuollut ihmisiä Volgogradin rautatieaseman räjähdyksessä. Suomalainen kuoli onnettomuudessa Alpeilla. Suomalaisten suosikkiaika on 1980-luku. Kauneushoitolat kilpailevat uusilla hoidoilla.
View ArticleMaanantai 30.12.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Volgogradissa räjähti taas pommi. Entinen formulatähti taistelee hengestään. Vuosi 2013 oli harvinaisen lämmin. Runsas sade sotkee karhujen talviunta.
View ArticleSelkouutiset 01.01.2014 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Kolme kuoli uudenvuoden tulipaloissa. Vuodenvaihde toi monta uudistusta. Presidentti Putin tapasi Volgogradin pommi-iskujen uhreja. Dubai teki uuden ilotulitusennätyksen.
View ArticleTorstai 2.1.2014 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Maahanmuuton vaikutuksesta työllisyyteen on kiistaa. Ensi vuonna turvakoteja voi tulla lisää. Kuittipakko tuli voimaan uutenavuotena. Matkustajat on saatu turvaan Etelämantereen vesillä.
View ArticleSelkouutiset 030114 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Suomessa jatkuivat viime vuonna suuret irtisanomiset. Palokuolemia sattui ennätysvähän. Yhdysvalloissa raivoaa talvimyrsky. Uusia merilajeja löydetty Skotlannin vesiltä.
View Article