Quantcast
Channel: Yle Uutiset selkosuomeksi
Browsing all 732 articles
Browse latest View live

Lauantai 4.1. klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Suomalaisten firmojen tietoturvassa aukkoja. Ulkomaalaisten karkotuspäätökset lisääntyneet. Laskujen suoraveloitus päättyy. Schumacherin ystävä: ei enää hengenvaaraa.

View Article


Sunnuntai 5.1. 2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Maatalouden investoinnit kasvoivat huimasti. Uusi iltapäivälehti alkaa ilmestyä verkossa. Hoitokoti paloi maan tasalle Kannonkoskella Keski-Suomessa. Portugalilainen jalkapallolegenda Eusebio on...

View Article


Maanantai 6.1.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Suomalaisille laki tärkeämpi kuin moraali. Angela Merkel loukkasi itsensä hiihtoladulla. Yhdysvalloissa varoitetaan ennätyspakkasista. Nuoret leijonat voittivat maailmanmestaruuden.

View Article

Tiistai 7.1.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Yle uutiset selvitti suomalaisten arvoja. Helsingin Sanomien yt-neuvottelut päättyivät. Vaalimaan rajalla ennätysvilkasta. Ilmakehän otsonikerros on toipumassa.

View Article

Keskiviikko 8.1.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Ruoan hinta on noussut. Kouvolan kaupunki vähentää työntekijöitään. VR on tilannut uusia ravintolavaunuja. Lukukoira auttaa lukemaan oppimisessa.

View Article


Torstai 9.1.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Ruotsalaiset vastustavat ydinvoimalaa, jonka suomalaiset suunnittelevat Pohjois-Suomeen. Poliisi epäilee, että valelääkäri Laiho aiheutti kolmen potilaan kuoleman. Rovaniemi järjestää talviuinnin...

View Article

Perjantai 10.1.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Kuntaministeri on kertonut, mitä kuntia voidaan pakottaa yhdistymään. SDP:n puheenjohtaja Jutta Urpilainen saa ehkä kilpailijoita. Suomalainen kahvilakulttuuri muuttuu. Television viittomakieliset...

View Article

Lauantai 11.1.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Israelin entinen pääministeri Ariel Sharon on kuollut. Pankinjohtaja Björn Wahlroos sanoo, että Suomen talous menee huonoon suuntaan. Suomalaiset luottavat eniten Ylen uutisiin. Koko maassa on pakkasta.

View Article


Sunnuntai 12.1.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Presidentti Sauli Niinistö haluaa lisää puolustusyhteistyötä Ruotsin kanssa. Pääministeri Katainen ei usko, että kuntien pakkoliitoksia tehdään paljon. Thaimaassa on suuria mielenosoituksia. Monet...

View Article


Maanantai 13.1.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Useita ammatteja uhkaa Suomessa katoaminen. Uusi kymmenen euron seteli vaikeuttaa väärentämistä. Ruotsalainen tutkimus varoittaa parasetamolista. Pakkaset ovat tulleet myös etelään.

View Article

Tiistai 14.1.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Euroopan ihmisoikeustuomioistuin ratkaisi pitkän kiistan sananvapaudesta. Euromaiden tehtaiden tuotanto kasvoi marraskuussa reippaasti. "Kirjojen suomentajan palkka ei elätä."

View Article

Keskiviikko 15.1.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Yritysjohtajat ja poliitikot etsivät yhdessä Suomen teollisuuden tulevaisuutta. "Pakkaseen tottuu viikossa." Keskiviikkona voi viettää "Käytä hääpukuasi" -päivää.

View Article

Torstai 16.1.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Raiskauksesta jatkossa kovempi tuomio. Euroopassa autokauppa vilkastui. Suomalainen lyhytelokuva Oscar-ehdokkaana. Myyräkuumetta paljon tänä vuonna.

View Article


Perjantai 17.1.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Euroopan unionin tehtävät kiinnostavat suomalaisia poliitikkoja. Kaunokirjoituksen opetus ehkä loppuu kouluissa. Videoiden suosio kasvaa sosiaalisessa mediassa.

View Article

Lauantai 18.1.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Savossa on tehty laittomia doping-aineita. Lentomatkustajat hakevat usein korvauksia lennon myöhästymisestä. Suomessa on tehty maailman suurin jääkupoli. Pakkanen jatkuu koko Suomessa.

View Article


Sunnuntai 19.1.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Ukrainassa on järjestetty iso mielenosoitus. Suuri tulipalo on tehnyt vahinkoa Norjassa. Jää on vielä heikkoa Etelä-Suomen merialueilla. Kiinalaiset matkustavat Lappiin katsomaan revontulia.

View Article

Maanantai 20.1.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Ukrainassa haetaan sopua hallituksen ja opposition välille. EU-maat aikovat lähettää sotilaita Keski-Afrikan tasavaltaan. Talven uusi pakkasennätys on -40,7 astetta.

View Article


Tiistai 21.01.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Bangkokin ympäristöön julistettiin poikkeustila. Pakkasella Suomi tarvitsee tuontisähköä. Laukaan maneesiromahduksen tutkinta valmis. Saimaannorppaa autetaan pesimään.

View Article

Keskiviikko 22.1.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Suomalainen teräsyhtiö Rautaruukki yhdistyy ruotsalaisen teräsfirman kanssa. Mielenosoitukset Ukrainassa jatkuvat. Joutsenon vastaanottokeskuksessa on järjestetty katutanssitapahtuma.

View Article

Torstai 23.1.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Itella vähentää työntekijöitä. Nokia on kertonut tuloksestaan. Suolaa kannattaa syödä vähän, kasviksia paljon. Suomalaiset katsovat televisiota kolme tuntia päivässä.

View Article
Browsing all 732 articles
Browse latest View live


<script src="https://jsc.adskeeper.com/r/s/rssing.com.1596347.js" async> </script>