Quantcast
Channel: Yle Uutiset selkosuomeksi
Browsing all 732 articles
Browse latest View live

Perjantai 24.1.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Ministeri Henna Virkkunen lähtee ehdokkaaksi eurovaaleihin. Stora Enso sulkee paperikoneen Kemin tehtaalla. Suomen jäänmurtajat ovat päässeet töihin. Pakkassää jatkuu viikonloppuna.

View Article


Lauantai 25.1.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Poliitikot kiistelevät siitä, miten valtion omistuksia täytyy hoitaa. Monet jäätiet ovat jo auki. Sohva on miehen rakkain huonekalu. Sää on sunnuntaina pilvinen.

View Article


Sunnuntai 26.1.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Suomessa keskustellaan siitä, tarvitseeko armeija lisää rahaa. Suomalaiset antavat mielellään rahaa lasten auttamiseen. Pakkanen aiheuttaa ihottumaa osalle ihmisistä. Sää kylmenee vähän.

View Article

Maanantai 27.01.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

AKT:n entinen puheenjohtaja on tuomittu sakkoihin työpaikkakiusaamisesta. Ukrainan oppositiojohtajat ovat valmiita neuvotteluihin. Suomen ulkoministeri sanoo, että Ukraina on lähellä sisällissotaa....

View Article

Tiistai 28.1.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Hissiyhtiö Koneen toimitusjohtaja vaihtuu. Ukrainan hallitus on eronnut. Suuri tulipalo on tehnyt vahinkoa Norjassa. Maahanmuutto nostaa Suomen väkilukua.

View Article


Keskiviikko 29.1.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Keskusta on edelleen Suomen suosituin puolue. Wärtsilä aikoo vähentää työpaikkoja. Vähäluminen talvi haittaa saimaannorppia. Viikonloppuna sataa vihdoin lisää lunta.

View Article

Torstai 30.1.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Patrian lahjussyytteet menivät nurin. Selkokielen tarve Suomessa on kasvanut. Radiota kuunnellaan kolme tuntia päivässä. Tove Janssonille kaksi juhlapostimerkkiä. Avaruudessa oli hyvä satokausi.

View Article

Perjantai 31.1.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Poliitikot kiistelevät valtion säästöistä. Suomeen perustetaan kaksi uutta kansallispuistoa. Jään- ja lumenveiston SM-kilpailut järjestetään viikonloppuna Kemissä. Säätiedot lupaavat lumisadetta.

View Article


Lauantai 1.2.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Antti Rinne lähtee mukaan SDP:n puheenjohtajakilpailuun. Suomen kielen asema paranee Ruotsissa. Suomalaisia tomaatteja ostetaan paljon myös talvella. Ajokeli oli lauantaina huono lumisateen takia.

View Article


Sunnuntai 2.2.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Thaimaan parlamenttivaaleissa oli ongelmia. Armeijaan halutaan lisää naisia. Yhteisvastuukeräys on alkanut. Alkuviikolla koko maassa on melko lämmin talvisää.

View Article

Maanantai 03.02.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Tuntematon rosvo jää vain harvoin kiinni. Uskonnonopetus jakaa kansanedustajia. Kalastajat saivat viime vuonna ennätyssaaliin. Suomeen on ehkä pudonnut meteoriitti. Toimittajana Merja Windia.

View Article

Tiistai 4.2.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Asuntolainoihin tulee lainakatto. Anttila-tavarataloja suljetaan. Syöpä yleistyy. Thaimaassa vaaditaan vaalien mitätöintiä.

View Article

Keskiviikko 5.2.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Pääministeri Kataisen mielestä valtion säästöihin tarvitaan ehkä lisää aikaa. Tulli löysi 54 kiloa amfetamiinia. Marimekko aikoo vähentää työntekijöitä. Nuoret tekevät vähemmän rikoksia kuin ennen.

View Article


Torstai 6.2.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Ruotsalainen Volvo vähentää 4 400 työntekijää. Italia on pelastanut yli tuhat siirtolaista merestä Sisilian vesiltä. Kahvin hinta nousee, koska Brasiliassa on kuivaa. Sotshin talviolympialaiset ovat...

View Article

Perjantai 7.2. 2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Evakuointi Syyrian Homsista alkoi. Kaksi suomalaissukeltajaa on kuollut Norjassa. Vaasassa on isien neuvola. Näin sujuu talvikalastus.

View Article


Lauantai 8.2.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Pääministeri on puhunut valtion säästöistä. Tulkin työ on vaikeaa oikeudessa. Uuden musiikin kilpailun voittaja Softengine esiintyi kotikaupungissaan Seinäjoella. Talvi jatkuu lämpimänä.

View Article

Sunnuntai 9.2.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Lumilautailija Enni Rukajärvi sai hopeamitalin Sotshin olympialaisissa. Itsepalvelu tulee myös kirjastoihin. Japanissa on ollut lumimyrsky. Suomessa sää jatkuu melko sateisena.

View Article


Maanantai 10.02.2014 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Maahanmuuttajat jumiutuvat kielikursseille. Sveitsi rajoittaa maahanmuuttoa. Armeija luopui eineksistä. Merijää voi olla vaarallisen ohutta.

View Article

Tiistai 11.2.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Kouvolan yhteiskoulussa on ollut tulipalo. Politiikka ei kiinnosta nuoria. Suomi sai viime vuonna paljon uusia kansalaisia. Nura Farah on Suomen ensimmäinen somalikirjailija.

View Article

Keskiviikko 12.2.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Kouvolan koulupalon syytä tutkitaan. Talven influenssaepidemia alkoi. Hiihtolomat ruuhkauttavat lentokentät. Rokotekampanja hävitti polion Intiasta. Tutkijat ihmettelevät miekkavalaiden joukkokuolemaa.

View Article
Browsing all 732 articles
Browse latest View live


<script src="https://jsc.adskeeper.com/r/s/rssing.com.1596347.js" async> </script>