Quantcast
Channel: Yle Uutiset selkosuomeksi
Browsing all 732 articles
Browse latest View live

Torstai 13.2. 2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Asiantuntijat: Suomen täytyy säästää 3 vuotta. Influenssarokotteita kysellään paljon. Allergisten ihmisten vaikea aika alkaa taas. Abiturientit lopettivat koulun juhlimalla.

View Article


Perjantai 14.2.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Suomalainen firma Ekokem osallistuu Syyrian kemiallisten aseiden tuhoamiseen. Monet maahanmuuttajat ovat ilman asuntoa. Lukioissa on vietetty vanhojenpäivää. Etelä-Suomen koululaisten hiihtoloma alkoi.

View Article


Lauantai 15.2.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Suomen naiset hiihtivät hopeamitalin Sotshissa. Suomen ja Venäjän rajalla tapahtui paha auto-onnettomuus. Naima Mohamud on menestynyt elokuvantekijä. Sunnuntai on sateinen.

View Article

Sunnuntai 16.2.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Omaishoitajille halutaan lisää tukea. Etelä-Afrikassa tapahtui kaivosonnettomuus. Suomessa on paljon ryhmätoimintaa isille. Isonvihan alkamisesta on kulunut tasan 300 vuotta.

View Article

Maanantai 17.2.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Suomen viranomaiset joutuvat ehkä Venäjällä oikeuteen kolarin takia. Vantaalle tulee voimala, joka polttaa yli miljoonan ihmisen roskat. Kaupunkeihin rakennetaan nyt enemmän taloja kuin ennen.

View Article


Tiistai 180214 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Viro ja Venäjä allekirjoittivat rajasopimuksen. Kiovan mielenosoituksissa on kuollut ihmisiä. Iranin ydinohjelmasta neuvotellaan. Lämmin talvi herättää eläimiä talviunesta.

View Article

Keskiviikko 19.2.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Suomi sai Sotshista kultaa ja hopeaa. Väkivalta jatkuu Ukrainassa. Nuoret ostavat internetistä vaarallisia huumausaineita.

View Article

Torstai 20.2.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Ukrainan mielenosoituksissa on kuollut lisää ihmisiä. Suomalaiset katsovat innokkaasti Sotshin olympialaisia televisiosta. Näyttelijä Tea Ista on kuollut. Lemmikkieläinten hyvinvointi on suomalaisille...

View Article


Perjantai 21.2.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Ukrainassa on tehty sopimus kriisin lopettamisesta. Suomi hävisi jääkiekkopelin Ruotsia vastaan Sotshissa. Ruotsin prinsessa Madeleine on saanut tyttövauvan. Lumeton talvi haittaa eläimiä.

View Article


Lauantai 22.2.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Ukrainan poliittinen tilanne on vielä epäselvä. Suomi voitti jääkiekon pronssimitalin Sotshissa. Perheväkivallan uhreille koulutetaan tukihenkilöitä. Koirat ja kissat osaavat pelata tietokonepelejä.

View Article

Sunnuntai 23.2.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Ukrainassa järjestetään maan uutta hallintoa. Suomen jääkiekkojoukkueen pronssipelillä oli paljon tv-katsojia. Suomi sai Sotshin olympiakisoista yhteensä viisi (5) mitalia. Talvi jatkuu lämpimänä.

View Article

Maanantai 24.2.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Ukraina käski pidättää Viktor Janukovitšin. Urheiluministerin juhlimisesta tuli uutinen. Lämmin sää muuttaa eläinten talvea.

View Article

Tiistai 25.2.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Hallitus ja oppositio keskustelivat valtiontaloudesta. Presidentti Niinistön vaalikampanjaelokuvasta riidellään. Norjassa kuolleita sukeltajia ei nosteta vedestä. Merenjää on vaarallisen ohut etelässä.

View Article


Keskiviikko 26.2.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Professori: aikuiset lapset maksamaan vanhempiensa hoitoa. Britannian ulkoministeri vaatii raiskausten lopettamista sodassa. Islantilaiset jatkavat valaanpyyntiä arvostelusta huolimatta....

View Article

Torstai 27.2.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Ukrainaan nimitettiin uusi hallitus. Ukrainan ja Venäjän suhteet kiristyivät. Suomessa Itämeren roskaisimmat rannat. Maanviljelijät pääsevät pelloille aikaisemmin.

View Article


Perjantai 28.02.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Ukrainan tilanne jatkuu kireänä. Kannabiskasveja takavarikoitiin ennätysmäärä. Talvirengaspakko päättyy lauantaina. Korkeasaaren karhut heräsivät talviunilta.

View Article

Lauantai 1.3.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Venäjä aikoo käyttää aseita Krimillä.Tuleeko lämpimän talven jälkeen kylmä kesä? Lammasrotu pelastui, ei kuollut sukupuuttoon.

View Article


Sunnuntai 2.3.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Eurooppa odottaa, mitä Ukrainassa tapahtuu. Venäjän ja länsimaiden suhteet muuttuvat nopeasti huonommiksi. Suomalaisia elokuvantekijöitä on mukana Oscar-gaalassa.

View Article

Maanantai 3.3.2014 klo20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Ukrainan kriisi ei helpotu. Suomen talous kärsii kriisin vuoksi. LähiTapiola vähentää paljon työpaikkoja. Suomi ei saanut Oscar-palkintoa.

View Article

Tiistai 4.3.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Ukrainan tilanne on vieläkin sekava. Nato ja Venäjä tapaavat keskiviikkona. Kriisiuutiset pelottavat lapsia. Hankigolfin MM-kisat ovat vaarassa lämpimän sään takia.

View Article
Browsing all 732 articles
Browse latest View live


<script src="https://jsc.adskeeper.com/r/s/rssing.com.1596347.js" async> </script>