Keskiviikko 5.3.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Ukrainan kriisiin etsitään ratkaisua. Greenpeace protestoi ydinvoimaa vastaan. Suomi on naisille väkivaltainen maa. Lauha talvi sulattaa Kemin lumilinnaa.
View ArticleTorstai 6.3.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
EU:n johtajat ovat pohtineet Ukrainan kriisiä. Kazhal Ali Ibrahim on vuoden pakolaisnainen. Hedelmät ja marjat suojaavat lapsia korvatulehdukselta. Siitepölykausi on alkanut harvinaisen aikaisin.
View ArticlePerjantai 7.3.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Ukraina haluaa keskustella Venäjän kanssa. Puolustusvoimien komentajaksi on valittu ensi kertaa lentäjä. Metro on suositumpi kuin koskaan. Somalitytön muotokuva on Vuoden lehtikuva.
View ArticleLauantai 080314 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Malesialaiskone on ehkä pudonnut mereen. Etyjin tarkkailijat eivät pääse Krimille. Naistenpäivänä puhutaan tasa-arvosta. Musiikintekijöitä palkittiin Emma-patsailla. Ahvenanmaalla oli ennätyslämmintä.
View ArticleSunnuntai 090314 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Malesialaiskone on yhä kateissa. Tuhannet osoittivat mieltään Ukrainassa. Japanissa vastustettiin ydinvoimaa. Leppä kukkii voimakkaasti. Lämmin sää herättää siilin.
View ArticleMaanantai 10.3.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Syyrian tilanne pahenee. Ukrainan syrjäytetty presidentti Viktor Janukovitš aikoo esiintyä julkisuudessa. Räjähdys tuhosi kerrostalon Saksassa. Perunaa on istutettu ennätyksellisen aikaisin.
View ArticleTiistai 11.3.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Janukovitš: Olen Ukrainan laillinen presidentti.Niinistö tyytyväinen Venäjän lupaukseen. Kadonnut malesialainen lentokone on ehkä löytynyt. Suomalainen metsämustikka halutaan suojella.
View ArticleKeskiviikko 12.03.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Eduskunta keskusteli Ukrainan kriisistä. Oppositiojohtaja Sipilä: Suomen pitää säästää 8 miljardia.Malesialaiskone vieläkin kateissa. Musikaalisuus olemassa jo ennen syntymää.
View ArticleTorstai 13.3.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Itella Posti irtisanoo noin 500 työntekijää. Enemmistö suomalaisista haluaa, että myös homoparit voivat mennä naimisiin. Internetin käyttö vaikuttaa aivoihin. Etelä-Suomessa sataa lunta viikonloppuna.
View ArticlePerjantai 14.3.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
EU suunnittee viisumikieltoja venäläisille johtajille. Kristinusko ja islam ovat maailman suurimmat uskonnot. Monet muuttolinnut ovat jo palanneet takaisin Suomeen. Maaliskuun alku on ollut harvinaisen...
View ArticleLauantai 15.3.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Suomen puolustusministeri on huolissaan Krimin tilanteesta. Lapset eivät tarvitse ylimääräistä proteiinia erikoisruoista. Luonto-Liiton Kevätseuranta on alkanut. Suomeen tuli takatalvi.
View ArticleSunnuntai 16.3.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Ukrainassa Krimin niemimaalla on äänestetty liittymisestä Venäjään. Osa opettajista ei osaa käyttää digilaitteita opetuksessa. Halaaminen ei kuulu suomalaiseen kulttuuriin.
View ArticleMaanantai 17.3.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Krimin niemimaa julistautui itsenäiseksi. Suomen ulkoministeri toivoo, että Krimin kiista ei muuta Suomen ja Venäjän välejä huonoiksi. Pienet lapset liikkuvat liian vähän.
View ArticleTiistai 18.3.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Venäjä sopi liittymisestä Krimin kanssa. Hartwall irtisanoo yli 100 ihmistä. Ensi kesän mansikkasato vaarassa. Olympialaiset saivat suomalaiset katsomaan paljon televisiota.
View ArticleKeskiviikko 19.3.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Kovat riidat jatkuvat Krimin niemimaalla Ukrainassa. Monet suomalaiset hoitavat vanhoja tai sairaita perheenjäseniään kotona. Kirjailija Minna Canthin syntymästä on kulunut 170 vuotta.
View ArticleTorstai 20.3.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Keskustan eurovaalikannatus on laskenut. EU-johtajilla on huippukokous Brysselissä. Talviuinnin MM-kilpailut alkoivat Rovaniemellä. Karhut heräävät jo talviunilta.
View ArticlePerjantai 21.3.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
EU on antanut matkustuskieltoja tärkeille venäläisille. Terveydenhuoltoon tulee lisää itsehoitoa. Vieraskielisten määrä kasvaa Suomessa. Viikonlopun sää on vaihtelevaa.
View ArticleLauantai 22.3.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Suomi voi lähettää tarkkailijoita Ukrainaan. Suomalaiset eivät pelkää Venäjää. Sana ok täyttää 175 vuotta. Ensi viikolla on aurinkoista ja lämmintä.
View ArticleSunnuntai 23.3.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Hallitus ja oppositio ovat sopineet sosiaali- ja terveyspalveluista. Suurin osa suomalaisista kannattaa puolustusliittoa Ruotsin kanssa. Varkaat veivät oopperatalon ulkokaiteet. Kemissä on...
View ArticleMaanantai 24.3.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Hallitus neuvottelee suurista säästöistä. Ukrainan armeija poistuu Krimiltä. Malesialainen matkustajakone putosi ehkä Intian valtamereen. Koulujen juhlissa ei saa laulaa virsiä.
View Article