Quantcast
Channel: Yle Uutiset selkosuomeksi
Browsing all 732 articles
Browse latest View live

Tiistai 250314 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Työttömiä ihmisiä on paljon. Egypti tuomitsi satoja ihmisiä kuolemaan. Malesialaiskoneen etsintä jatkuu. Jo pikkulapset käyttävät internetiä.

View Article


Keskiviikko 26.3.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Hallitus sopi yli 2 miljardin säästöistä. Vasemmistoliitto lähti hallituksesta leikkausten takia. Vapaaehtoiset pesäntekijät pelastivat saimaannorppien poikaset.

View Article


Torstai 27.3.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Finnair vähentää ehkä satoja työntekijöitä. Ruoan hinta ei nouse enää nopeasti. Naisilla on huonompi kunto kuin miehillä. Sää kylmenee.

View Article

Perjantai 28.3.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Hallituspuolueet ovat eri mieltä siitä, miten lapsilisiä pienennetään. Suomalaisten sukeltajien ruumiita nostetaan maanpinnalle Norjassa. Suomalaiset pelaavat paljon rahapelejä. Ranuan eläinpuiston...

View Article

Lauantai 29.3.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Sosiaalidemokraatit jatkavat hallituksessa. Keskustan puheenjohtaja Juha Sipilä ehdottaa valtion omaisuuden myymistä. Eri puolilla maailmaa on vietetty Earth Hour -tapahtumaa. Sunnuntaiaamuna alkaa...

View Article


Sunnuntai 30.3.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Valtionhallinto aiotaan järjestää uudella tavalla. Andrej Kiska on Slovakin uusi presidentti. Suomessa on viikonloppuna puhuttu Bilal Philipsistä, joka on islamin opettaja. Kesäajan alkaminen voi olla...

View Article

Selkouutiset 310314 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Ilmaston lämpeneminen aiheuttaa ihmisille uusia riskejä. Venäjä vähentää sotilaita Ukrainan rajalla. Kesko vähentää työpaikkoja. Ranuan karhunpentu tuli ulos pesästä. Punkki on herännyt luonnossa jo nyt.

View Article

Maanantai 31.3.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Ilmaston lämpeneminen aiheuttaa ihmisille uusia riskejä. Venäjä vähentää sotilaita Ukrainan rajalla. Kesko vähentää työpaikkoja. Ranuan karhunpentu tuli ulos pesästä. Punkki on herännyt luonnossa jo nyt.

View Article


Tiistai 1.4.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Presidentti Halonen on huolissaan vanhuksista. Ukraina aikoo pitää sotaharjoituksia Nato-maiden kanssa. Osa Fukushiman asukkaista saa palata kotiin. Tiistaina on vietetty aprillipäivää.

View Article


Keskiviikko 2.4.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Keskustalla ja kokoomuksella on nyt melkein yhtä paljon kannatusta. Nordea vähentää työntekijöitä. Kesänopeudet alkavat autoteillä. Selkouutisten internet-sivuilla on uusi Opiskelijoiden blogi.

View Article

Torstai 3.4.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Hallituksen ministerit jakavat tehtäviä uudelleen. Suomessa kysytään, voiko poliisi käyttää huivia. Tulevaisuudessa tekniikka toimii ajatuksen voimalla.

View Article

Perjantai 4.4.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Kouluissa saa laulaa suvivirttä. Suomi on hyvinvointilistan sijalla 8. Lapissa on vielä paljon lunta. Lauantaina sää on tuulinen.

View Article

Lauantai 5.4.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Suomen pääministeri vaihtuu ensi kesänä. Toimeentulotuki siirtyy Kelaan. Afganistanilaiset ovat äänestäneet presidentinvaaleissa. Eurojackpotin ennätyssuuri voitto tuli Suomeen.

View Article


Sunnuntai 6.4.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Suomen pääministeri Jyrki Katainen on kiinnostunut kansainvälisistä tehtävistä. Kataisen mielestä Suomen hallitus voi jatkaa työtään, vaikka hän itse lopettaa pääministerinä. Tutkija haluaa parantaa...

View Article

Maanantai 5. 4. 2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Pääministeriehdokkaiden nimet saadaan tietää pian. Itä-Ukrainassa on vallattu hallinnon rakennuksia. Kadonneen lentokoneen etsijät kuulevat ääniä. ABBAn euroviisuvoitosta on 40 vuotta.

View Article


Tiistai 08.04.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Venäjä alkaa ehkä neuvotella Ukrainan tilanteesta. Venäjä varoittaa silti Ukrainaa sisällissodan uhasta. Lasten liikuntaharrastus maksaa paljon. Ranualla karhunpentu on ihmisten hoidossa.

View Article

Tosi helppo: Sana ok | Yle Uutiset selkosuomeksi

View Article


Tosi helppo: Pääministerin ero | Yle Uutiset selkosuomeksi

View Article

Tosi helppo: Miehen sohva | Yle Uutiset selkosuomeksi

View Article

Tosi helppo: Lemmikkieläinten tietokonepelit | Yle Uutiset selkosuomeksi

View Article
Browsing all 732 articles
Browse latest View live


<script src="https://jsc.adskeeper.com/r/s/rssing.com.1596347.js" async> </script>