Keskiviikko 9.4.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Ukrainan tilanne jatkuu vaikeana. Stuart Parkin saa suomalaisen Millennium-palkinnon. Saamen kieli katoaa kaupunkiympäristössä.
View ArticleTorstai 10.4.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Ukrainan tilanne on jännittynyt. Suomen romanit kokevat syrjintää. Suomalaiset ovat innostuneet mittaamaan terveyttään. Sää muuttuu sateiseksi.
View ArticlePerjantai 11.4.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Ministeri Päivi Räsänen pyrkii Euroopan parlamenttiin. Hallitus ei aio tehdä kuntien pakkoliitoksia. Rakennustyömailta varastetaan paljon työkaluja. Toijalassa on juhlittu Eurojackpot-voittoa.
View ArticleLauantai 12.4.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Pääministeri Katainen kannattaa Suomen Nato-jäsenyyttä. Suomalaisten ostavat autoja, jotka saastuttavat vähän. Laulaja Brita Koivunen on kuollut. Pääsiäisenä on lämmin sää.
View ArticleSunnuntai 13.4.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Ukrainan kriisi pahenee. Suomen ulkoministerin mielestä Itä-Ukrainan tilanne on vakava. Ihmisten täytyy vähentää öljyn ja hiilen käyttöä ilmastonmuutoksen takia. Lapset ovat taas virponeet.
View ArticleMaanantai 14.4.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Ukrainan tilanne on epäselvä. Venäjää kohtaan tulee ehkä uusia pakotteita. Opettaja voi olla mukana oppilaan terveystarkastuksessa. Juutalaisten taideaarteita on vieläkin kadoksissa.
View ArticleTiistai 15. 4. 2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Ukrainassa tilanne kiristyy. Kauppafirma Stockmann vähentää työntekijöitä. Lasten köyhyys lisääntyy. Oulun koulupuukottaja joutuu sairaalahoitoon.
View ArticleKeskiviikko 16.4.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Matkustajalautta upposi Etelä-Koreassa. Venäjä-mieliset saivat panssarivaunuja. EU haluaa eroon muovipusseista. Suomessa syödään pääsiäisenä lammasta.
View ArticleTorstai 17.4.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Itä-Ukrainassa on ollut väkivaltaisuuksia. Putin on puhunut Ukrainasta ja Krimistä televisiossa. Malminkartanon palo sytytettiin tahallaan. Millainen on hyvä lastenohjelma?
View ArticlePerjantai 18.4.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Ukrainan kriisin ratkaisemisesta on tehty sopimus. Ihmisiä on kuollut Mount Everest -vuoren lumivyöryssä. Pääsiäisenä poltetaan kokkoja. Pääsiäisviikonloppuna kaupat ovat auki vähemmän kuin tavallisena...
View ArticleLauantai 19.4.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Onnettomuuslaivan kapteeni pidätettiin Etelä-Koreassa. Autokilpailun katsojat hengittivät myrkyllistä häkää Oulussa. Vene törmäsi matkustajalaiva Viking Graceen. Kevään lämpöennätys on nyt 17,1 astetta.
View ArticleSunnuntai 20.4.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Ihmisiä on kuollut lento-onnettomuudessa Jämijärvellä. Ukrainassa on tapahtunut väkivaltainen isku. Saudi-Arabiaan rakennetaan maailman korkein rakennus. Kevään uusi lämpöennätys on 18,5 astetta.
View ArticleMaantai 21.4.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Viranomaiset tutkivat Jämijärven lento-onnettomuutta. Lentoharrastuksen turvallisuutta halutaan parantaa. Jämijärven onnettomuus on järkyttänyt laskuvarjohypyn harrastajia. Kevään lämpöennätys on nyt...
View ArticleTiistai 22.4.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Lento-onnettomuudesta selvinneet pääsivät ulos koneesta viime hetkillä. Nepalilaiset kiipeilyoppaat peruvat koko loppukauden Mount Everestillä. Maanviljelijät pääsevät töihin pelloille viikkoja etuajassa.
View ArticleKeskiviikko 23.4.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Metsä Group rakentaa ison biotuotetehtaan. Stora Enson toimitusjohtaja Jouko Karvinen eroaa. Eläkkeet ovat nousseet hitaammin kuin palkat. Opettajat kokevat kiusaamista ja väkivaltaa työssä.
View Article