Torstai 24.4.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Ukrainan kriisi pahenee. Eduskunta on saanut kansalaisaloitteen, jossa ehdotetaan ruotsin muuttamista vapaaehtoiseksi kouluaineeksi. Partio on nyt suosittu harrastus. Sää jatkuu etelässä aurinkoisena.
View ArticlePerjantai 25.4.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Stora Enso parantaa Varkauden tehdasta. Jämijärven lento-onnettomuuden syy ei ole vielä selvinnyt. Autokoulu ehkä muuttuu. Sää jatkuu etelässä lämpimänä, pohjoisessa on kylmempää.
View ArticleLauantai 26.4.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Tarkkailijaryhmä siepattiin Ukrainassa. Huono ilmanvaihto pilaa sisäilman. Eläkeläiset neuvovat uusia työntekijöitä Savossa. Lämmin sää jatkuu etelässä sunnuntaina.
View ArticleSunnuntai 27.41.204 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Ukrainassa on kerrottu lisää tietoa tarkkailijoista, jotka siepattiin perjantaina. Sunnuntaina on vietetty veteraanipäivää. Monta ihmistä on loukkaantunut liikenneonnettomuudessa Lapissa. Oulussa on...
View ArticleMaanantai 28.4.2014 klo 20.00 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Suomalaisten lasten kuolinsyistä tehtiin tutkimus. Etelä-Suomen ilmassa on paljon koivun siitepölyä. Suomalaiset eivät käy kuuntelemassa musiikkia yhtä usein kuin ennen.
View ArticleTiistai 29.4.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Rajeev Suri on Nokian uusi toimitusjohtaja. Alexander Stubb pyrkii kokoomuksen puheenjohtajaksi. Yle Uutisten uusi testi on saanut suuren suosion internetissä. Vappuna on kylmää.
View ArticleKeskiviikko 30.4.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Keskusta on edelleen Suomen suosituin puolue. Poliitikko Ilkka Kanerva ei saa tuomiota lahjusrikoksesta. Havis Amanda on taas saanut ylioppilaslakin. Vappusää ei ole joka vuosi huono.
View ArticleTorstai 1.5.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Vappua on vietetty kylmässä säässä. Helsingissä poliisi otti kiinni anarkisteja vappumarssilla. Itä-Ukrainassa on taas levotonta. Maanteillä on hirvivaara.
View ArticlePerjantai 2.5. 2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Poliisin toimet Helsingin vappumarsseilla selvitetään. Kolme ministeriä pyrkii kokoomuksen johtoon. Lakko voi tyhjentää hedelmä- ja vihannestiskejä. Koivuallergikot tungeksivat lääkäriin
View ArticleLauantai 3.5.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
ETYJ-tarkkailijat ovat pääseet vapaaksi Ukrainassa. Kymmeniä ihmisiä on kuollut Odessassa. Afganistanissa yli 2000 ihmistä on kuollut maanvyöryssä. Koivunmahla on Suomessa hyvä bisnes.
View ArticleSunnuntai 4.5.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Odessan tuhoista luvataan tehdä tutkimus. Syyriassa on paettu kapinallisten välisiä taisteluita. Kaikki eivät osaa hoitaa asioitaan netissä. Eurovaalit näkyvät Ylen nettisivuilla.
View ArticleMaanantai 5.5.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Useita kuollut Slovjanskin taisteluissa Ukrainassa. Ylitöistä alkoi oikeudenkäynti. Ylen vaalikoneessa on jokaisesta ehdokkaasta video. Ranuan Ranzo muuttaa Wieniin.
View ArticleTiistai 6.5.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Suomi on paras maa äideille. Ukrainassa on kuollut kymmeniä ihmisiä. Nigeriassa on taas siepattu lapsia. Suomi ja Ruotsi tekevät yhteistyötä puolustuksessa.
View ArticleKeskiviikko 7.5.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Opiskelijoiden kiinnostus Nokiaan lopahti. Thaimaan pääministeri joutui eroamaan. Turvapaikanhakijoiden majoituspaikat vähenevät. Venäjä ja Ukraina finaaliin Euroviisuissa.
View ArticleTorstai 8.5.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
SDP:n puoluekokous alkoi Seinäjoella. Suomen valtio aikoo ostaa STX:n Turun telakan yhdessä saksalaisen firman kanssa. Rettig aikoo sulkea lämpöpatteritehtaan Pietarsaaressa. Turkulaiset tutkijat...
View Article