Perjantai 9.5.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Antti Rinne on SDP:n uusi puheenjohtaja. Kaksi miestä kuoli onnettomuudessa espoolaisella työmaalla. Jääkiekon MM-kilpailut ovat alkaneet Valko-Venäjällä. Suomi kilpailee Euroviisujen finaalissa...
View ArticleLauantai 10.5.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
SDP:n uusi puheenjohtaja Antti Rinne on kertonut politiikastaan. ANC on voittanut Etelä-Afrikan parlamenttivaalit. Suomi hävisi Latvialle jääkiekon MM-kilpailuissa. Äitienpäivän sää on tänä vuonna...
View ArticleSunnuntai 11.5.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Itä-Ukrainassa on äänestetty alueen tulevaisuudesta. Sunnuntaina on juhlittu äitienpäivää. Itävalta voitti Euroviisut.
View ArticleMaanantai 12.5.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Venäjälle asetetaan uusia pakotteita. Boko Haram: Siepatut tytöt ovat kääntyneet muslimeiksi. Kuorolaulu on ihmiselle hyväksi. Alkuviikko on sateinen, sitten poutaantuu.
View ArticleTiistai 13.05.2014 klo 20.00 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Lähihoitajilla on liian paljon työtä. Ruokakorien hinnoissa on suuria eroja. Lukutaitoryhmät auttavat maahanmuuttajia kotoutumaan. Etelämantereen jäätikkö sulaa.
View ArticleKeskiviikko 14.5.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Turkin kaivosonnettomuudessa on kuollut satoja ihmisiä. Naisten ja miesten erot koulutuksessa ovat kasvaneet. Monet vanhukset syövät liian vähän. Noin 9000 ulkomaalaista sai Suomen kansalaisuuden viime...
View ArticleTorstai 15.5.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Suomen taloudella menee huonosti. Suomalaiset luottavat ihmisiin ja yhteiskuntaan. Maahanmuuttajaperheet lähettävät tyttöjä myös Suomesta ulkomaille pakkoavioliittoon. Sää lämpenee.
View ArticlePerjantai 16.5.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Suomessa kysytään, paljonko poliisi käyttää aikaa liikenteen valvontaan. Sukulaiset käyttävät joskus väärin vanhusten rahoja. Tove Jansson saa oman kolikon. Helle on Suomessa iso juttu.
View ArticleLauantai 17.5.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Balkanin tulvissa on kuollut ihmisiä. Turkin kaivosonnettomuuden pelastustyöt ovat loppuneet. Robottiautot ovat pian totta. Kirjoitusvirheet ärsyttävät ihmisiä sosiaalisessa mediassa.
View ArticleSunnuntai 18.5.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Suomen pääministeri Jyrki Katainen on huolestunut Ukrainan tilanteesta. Monet yrittävät päästä Eurooppaan toisen ihmisen passilla. Suomi hävisi sunnuntaina pelin Yhdysvalloille jääkiekon...
View ArticleMaanantai 19.5.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Suomen presidentti Sauli Niinistö on keskustellut Venäjän presidentin Vladimir Putin kanssa. Nuoren itsemurhan syy voi olla sydänsuru. Suomen jatkopaikka jääkiekon MM-kilpailuissa ei ole varma....
View ArticleTiistai 20.05.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Thaimaassa sotilaat valtasivat kadut. Valtio haluaa luopua viinatehtaistaan. Kokoomus suosituin nuorisovaaleissa. Suomalaishiihtäjä on jäänyt kiinni dopingista.
View ArticleKeskiviikko 25.05.2014 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Kaksi venäläistä lentokonetta loukkasi Suomen ilmatilaa tiistaina. Venäjä sopi Kiinan kanssa maakaasutoimituksista 30 vuodeksi. Lähes kaikissa kouluissa uskonnollisia päivänavauksia. Taas hellettä...
View ArticleTorstai 22.05.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Thaimaassa armeija teki vallankaappauksen. Suomen Thaimaan suurlähettiläs pitää tilannetta erittäin epäselvänä. Stubb, Rehn ja Halla-aho ovat eurovaalien kärkinimet. Ihmisen apu pelasti monta...
View ArticlePerjantai 23.5.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Säteilyturvakeskus haluaa parannuksia Fennovoiman ydinvoimalasuunnitelmaan. Suomi pääsi jääkiekon MM-kilpailujen välieriin. Kuuma sää rasittaa vanhuksia. Yle Oppiminen on julkaissut uudet Mun Suomi...
View ArticleLauantai 24.5.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Finnair aikoo vähentää työntekijöitä. Asemiehet häiritsevät presidentinvaaleja Itä-Ukrainassa. Auringon säteily voi olla ihmiselle vaarallista. Suomalaiset äänestävät sunnuntaina EU-vaaleissa.
View ArticleSunnuntai 25.5.2014 klo 23.30 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Suomi sai hopeaa jääkiekon MM-kilpailuissa. Suomalaiset ovat äänestäneet Euroopan parlamentin vaaleissa. Kokoomus sai EU-vaaleissa eniten ääniä.
View Article