Quantcast
Channel: Yle Uutiset selkosuomeksi
Browsing all 732 articles
Browse latest View live

Maanantai 26.5.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Oikeusjuttu yliopistohyökkäyksestä on alkanut. Suomi sai hopeaa jääkiekon maailmanmestaruuskisoissa. Suomen maalivahti oli koko kisojen paras pelaaja. Ukrainan uusi presidentti on Petro Porošenko.

View Article


Tiistai 27.5.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Rajavartiolaitos tutki venäläiskoneiden ilmatilaloukkaukset. Eurooppalainen vaalitarkkailijaryhmä katosi Itä-Ukrainassa. Paavi Franciscus: lasten seksuaalinen hyväksikäyttö on inhottava rikos. Rokote...

View Article


Keskiviikko 28.5.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Antti Rinteestä valtiovarainministeri. Itä-Ukrainassa taistelee myös tšetšeenejä. Poliisi saa uudet, värikkäät autot. Hymypoika-patsas on jo ikämies. Kultarannan kesälampaat aloittivat työnsä.

View Article

Torstai 29.5.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Venäjä-mieliset kapinalliset ovat ampuneet alas Ukrainan armeijan helikopterin. Intiassa on taas tapahtunut raaka raiskaus. Lihavia ihmisiä on enemmän kuin ennen. Suomalaisten kannattaa opiskella kiinaa.

View Article

Perjantai 30.5.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Kokoomus on nyt Suomen suosituin puolue. Lomakausi alkaa. Suomussalmen kuuluisista karhuista on saatu uusia kuvia.

View Article


Tosi helppo: Kiinan opiskelu | Yle Uutiset selkosuomeksi

View Article

Lauantai 31.5.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Presidentti Niinistö ei usko, että Suomesta tulee pian Naton jäsen. Tampereella kehitetään ihmisen varaosia. Koulujen lukuvuosi on loppunut. Ensimmäinen kesälomaviikko on lämmin ja aurinkoinen.

View Article

Tosi helppo: Antti Rinne | Yle Uutiset selkosuomeksi

View Article


Sunnuntai 1.6.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Suomessa puhutaan Venäjän armeijan koneista, jotka lensivät Suomen alueella toukokuussa. Ministeri haluaa sprinklerit suomalaisiin taloihin. Vantaanjoessa on paljon kuolleita kaloja. Sää lämpenee...

View Article


Maanantai 2.6.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Ilmavoimat: Kerroimme lentokoneista oikein. Suomalaiset ovat lihavampia kuin ruotsalaiset. Väestöliitto: Lasten hyväksikäytöstä netissä pitää puhua.

View Article

Tiistai 3.6.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Venäläiskoneiden vierailu Suomen puolella oli harmiton. Itä-Ukrainassa taistellaan rajusti. Tavaratalofirma Stockmann vähentää jälleen väkeä. Aurinkovoide vanhenee vuodessa.

View Article

Keskiviikko 4.6.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Oulun poliisi tutkii viiden lapsen tai sikiön kuolemaa. Nordea-pankin mukaan Suomi on lamassa. Obama tukee Ukrainan uutta johtoa. Lappeenrannassa vietettiin lippujuhlapäivää.

View Article

Torstai 5.6.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Poliisipäällikköä epäillään huumekaupasta. Suomalainen keksintö voi vähentää saasteita. Suomalaiset juovat liikaa alkoholia kesällä.

View Article


Perjantai 6.6.2014 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Armeija irtisanoo työntekijöitä. Antti Rinne on aloittanut valtiovarainministerin tehtävässä. Pakolaiset yrittävät Italiaan turvaan. Keisarinleikkaukset ovat vaarallisempia kuin normaalit synnytykset.

View Article

Lauantai 7.6.2014 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Ukrainan uusi presidentti on aloittanut työssään. Öljyn hinta voi laskea. Puhelinyhtiöt: useat valtiot salakuuntelevat puheluja. Partiolaiset ovat kokoontuneet Kouvolaan.

View Article


Sunnuntai 8.6.2014 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Vihreät ei vaadi ydinvoimasta luopumista. Kultarannassa alkoi turvallisuuskeskustelu. Suomessa syntyy vähemmän lapsia kuin ennen. Ruotsi on viettänyt prinsessa Leonoren kastejuhlaa.

View Article

Maanantai 9.6.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Venäjän ulkoministeri on Suomessa tänään ja huomenna. Venäjällä tuomittiin miehet, jotka tappoivat Anna Politkovskajan. Monet suomalaiset eivät halua mainospostia.

View Article


Tiistai 10.06.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Ulkomaalaiset eivät tule Suomeen sosiaaliturvan takia. Suomalaiset tilaavat internetistä laittomia lääkkeitä. Hyttysiä tulee tänä kesänä paljon.

View Article

Keskiviikko 11.6.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Suomen satamissa on lakko. Verot ovat nousseet monessa kunnassa. Kanahaukkoja on myös kaupungeissa. Torstaina sataa vettä.

View Article

Torstai 12.6.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Poliisi arvioi, että terrorismin uhka on kasvanut Suomessa. Poliisit raiskasivat naisen Intiassa. Jalkapallon MM-kilpailut ovat alkaneet Brasiliassa. Jukolan viestiin osallistuu yli 16 000 suunnistajaa.

View Article
Browsing all 732 articles
Browse latest View live


<script src="https://jsc.adskeeper.com/r/s/rssing.com.1596347.js" async> </script>