Quantcast
Channel: Yle Uutiset selkosuomeksi
Browsing all 732 articles
Browse latest View live

Perjantai 13.6.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Jyrki Katainen lopettaa kokoomuksen puheenjohtajan työt tänä viikonloppuna. Työntekijät marssivat ulos Nordean pankkikonttoreista perjantaina. Ulkomaalaiset lääkärit jonottavat lupatesteihin Suomessa....

View Article


Lauantai 14.6.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Alexander Stubb on kokoomuksen uusi puheenjohtaja. Stubbista tulee myös Suomen uusi pääministeri. Kesä tuo kyläkaupoille asiakkaita. Lauantaina julistettiin lomarauha.

View Article


Tosi helppo: Nuori sankari | Yle Uutiset selkosuomeksi

View Article

Tosi helppo: Alexander Stubb | Yle Uutiset selkosuomeksi

View Article

Sunnuntai 15.6.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Kokoomuksen uusi puheenjohtaja Alexander Stubb haluaa pitää kiinni valtion säästöistä. Monet vanhukset kokevat väkivaltaa. Kuopiossa oli viikonloppuna suuri suunnistuskilpailu, Jukolan viesti.

View Article


Selkouutiset 160614 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Hallituksen puolueet alkavat neuvotella siitä, miten työ jatkuu, kun pääministeri vaihtuu. Junalippujen myynti loppuu yhdellätoista (11) asemalla. Kesäteattereilla on nyt paljon esityksiä.

View Article

Tiistai 17.6.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Nuoret maahanmuuttajat tekevät paljon rikoksia. Suomalainen autotehdas palkkaa paljon ihmisiä. Yle on luotetuin media. Sää on harvinaisen kylmää.

View Article

Keskiviikko 18.6.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Hallituspuolueet keskustelevat hallituksen politiiksta. Jyrki Kataisesta tulee EU-komissaari. Kaunis maisema tekee autotiestä suositun. Marjat kasvavat huonosti, koska yöllä on ollut pakkasta. Torstai...

View Article


Torstai 19.6.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Puolueet sopivat hallituksen politiikasta. Suomi on kallis maa. Espanjassa on uusi kuningas. Juhannuksena sataa monessa paikassa.

View Article


Maanantai 23.6.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Uusien ministereiden nimet kerrottiin. Postin työntekijät uhkaavat mennä lakkoon. Ruotsi ei auta maahanmuuttajia hyvin.Helsinki Pride -viikko alkaa.

View Article

Tiistai 24.6.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Postin kuorma-autonkuljettajat menivät lakkoon. Presidentti nimitti uuden hallituksen. Boko Haram sieppasi jälleen tyttöjä Nigeriassa. Verottaja varoittaa nettihuijauksesta.

View Article

Keskiviikko 25.06.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Eduskunnassa äänestettiin saman sukupuolen avioliittoja vastaan Eduskuntapuoleet sopivat terveyspalveluista Suomessa arvostetaan opettajan työtä. Vilja on ongelmissa kylmän sään takia.

View Article

Torstai 26.6.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Kokoomus on Suomen suosituin puolue. EU-maiden johtajilla on kokous Brysselissä. Tampereella kuvataan Joulukalenteria. Sää lämpenee, mutta vettä sataa.

View Article


Perjantai 27.6.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

EU ja Ukraina ovat solmineet historiallisen sopimuksen. Helsingin yliopistoiskun suunnittelusta tuomiot. Tupakointi halutaan lopettaa kokonaan. Myös kalat kärsivät melusta.

View Article

Tosi helppo: Pride-kulkue | Yle Uutiset selkosuomeksi

View Article


Lauantai 28.6.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Suomalaiset ovat ostaneet nyt paljon alkoholia Virosta, koska laki muuttuu heinäkuussa. Britannian ja Euroopan unionin suhde on vaikea. Helsingissä on järjestetty Pride-kulkue. Islamin pyhä kuukausi...

View Article

Sunnuntai 29.6.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Suomalaiset rakentavat nyt isoja kesämökkejä. Liian lyhyt yöuni on epäterveellistä. Tero Pitkämäki voitti Pihtiputaan keihäskarnevaalit. Viikko alkaa sateisessa säässä.

View Article


Maanantai 30.6.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Pääministeri Alexander Stubb on vieraillut Virossa. Itämereen vuotaa öljyä uponneesta laivasta. Joku tappoi lintuja Pohjois-Suomessa. Kylpylöissä on paljon ihmisiä.

View Article

Keskiviikko 1.7.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Bussiliput muuttuvat ehkä halvemmiksi. Ukrainan armeija hyökkää taas. Pikalainoja otetaan vähemmän kuin ennen. Kesäkuu oli kylmempi kuin tavallisesti.

View Article

Keskiviikko 2.7.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Joku on vakoillut ulkoministeriön tietokoneita. Ukrainassa on kovia taisteluja. Ihmisiä on kuollut autoteillä ennätysvähän. Melu on vaarallista.

View Article
Browsing all 732 articles
Browse latest View live


<script src="https://jsc.adskeeper.com/r/s/rssing.com.1596347.js" async> </script>