Quantcast
Channel: Yle Uutiset selkosuomeksi
Browsing all 732 articles
Browse latest View live

Tosi helppo: Karhunpennut | Yle Uutiset selkosuomeksi

View Article


Torstai 3.7.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Suomalaisten mielestä on tärkeää auttaa köyhiä maita. Huoltofirma Lassila & Tikanoja oli oikeudessa ylitöiden takia. Karhunpennut selvisivät talvesta hyvin. Viikonloppuna on lämmintä.

View Article


Perjantai 4.7.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

11 ihmistä saa syytteen siitä, mitä tapahtui ennen pikkutytön kuolemaa. Vanhukset eivät saa aina hyvää hoitoa. Myös naiset salakuljettavat huumeita. Lähipäivinä on hellettä.

View Article

Lauantai 5.7.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Neljä nuorta kuoli auto-onnettomuudessa Toholammilla. Kapinalliset pakenivat Ukrainan Slovjanskista. Kesän marjat kypsyvät hyvää vauhtia. Eukonkannon MM-kilpailut järjestettiin Sonkajärvellä.

View Article

Sunnuntai 6.7.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Itä-Ukrainan kapinalliset ovat menettäneet lisää alueita Ukrainan armeijalle. Punkit leviävät Suomessa uusille paikoille. Venäjän Petroskoissa opiskellaan paljon suomea. Lämmin kesä on alkanut.

View Article


Maanantai 7.7.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Pääministeri Stubb lopettaisi perintöveron. Ulkoministeriö lopettaa lähetystöjä ulkomailla. Maailma on muuttunut monella tavalla paremmaksi.Etelä-Suomen järvissä on jo sinilevää.

View Article

Tiistai 8.7.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Kokemäenjokeen pääsi suuri määrä nikkeliä. Turkulainen Biotie sai miljoonalahjoituksen. Linnanmäki sulki Kirnun. Juniorijalkapallon Helsinki Cup alkoi.

View Article

Keskiviikko 9.7.2014 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Israelin ja palestiinalaisten konflikti Gazassa kiihtyi. Brasilian media: MM-jalkapallotappio Saksaa vastaan kaikkien aikojen häpeä! Työntekijät ihmettelevät Valion toimitusjohtajan aikaista...

View Article


Torstai 10.7.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Israelin iskut Gazan alueelle ovat jatkuneet. Monet eläkeikäiset tekevät työtä. Argentiina pääsi jalkapallon MM-kilpailujen loppuotteluun. Maakotkat ovat saaneet paljon poikasia.

View Article


Perjantai 11.7.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Harjavallan nikkelivuodosta on saatu uutta tietoa. Kaksi turvapaikanhakijoiden vastaanottokeskusta suljetaan. Teemu Roivainen on uusi tangokuningas. Viikonloppu on lämmin.

View Article

Lauantai 12.7.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Israelin iskut Gazaan ovat jatkuneet. Musiikki on hyvä lääke moneen sairauteen. Viikonloppuna taivaalla näkyy superkuu. Sää muuttuu sateiseksi.

View Article

Tosi helppo: Tangokuningatar ja tangokuningas | Yle Uutiset selkosuomeksi

View Article

Tosi helppo: Kokemäenjoessa nikkeliä | Yle Uutiset selkosuomeksi

View Article


Sunnuntai 13.7.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Tuhannet ihmiset ovat paenneet Pohjois-Gazasta. Toholammilla tapahtui paha liikenneonnettomuus. Hollanti sai pronssia jalkapallon MM-kilpailuissa. Maria Tyyster on uusi tangokuningatar.

View Article

Maanantai 14.7.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Saksa juhlii jalkapallon maailmanmestaruutta. Argentiinalle tappio oli suuri pettymys. Messi oli MM-kisojen paras pelaaja. Simpukat ovat kuolleet Kokemäenjoessa. Suomalaiset lomailevat heinäkuussa.

View Article


Tiistai 15.7.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Useita ihmisiä kuoli metroturmassa Moskovassa. Juncker nousee EU-komission johtoon. Saksan maajoukkue palasi kotiin. MM-finaali rikkoi ennätyksiä sosiaalisessa mediassa. Ukkonen jyrisee eri puolilla...

View Article

Keskiviikko 16.7.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Jyrki Katainen on nyt talouskomissaari. Muslimien paastokuukausi ramadan näkyy myös Suomen armeijassa. Oikeus on tehnyt harvinaisen päätöksen Hollannissa. Saksan liittokansleri Angela Merkel täyttää 60...

View Article


Torstai 17.7.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Microsoft vähentää työntekijöitä. Bensan hinta on noussut. Homonuoret tarvitsevat tukea. Saimaannorpan poikasia on kuollut kalaverkkoihin.

View Article

Perjantai 18.7.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Ukrainassa tutkitaan malesialaisen lentokoneen putoamista. Lentoliikenne Itä-Ukrainan yli on toistaiseksi lopetettu. Israelin armeija on hyökännyt Gazaan. Suopotkupallon MM-kilpailut pelataan...

View Article

Lauantai 19.7.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Ukrainassa riidellään lentokoneen putoamispaikan tutkimisesta. Finnair ei lennä enää Ukrainan yli. Presidentti Niinistö sanoo, että Ukrainan tilanne menee huonoon suuntaan. Vanhat höyryveturit...

View Article
Browsing all 732 articles
Browse latest View live


<script src="https://jsc.adskeeper.com/r/s/rssing.com.1596347.js" async> </script>