Quantcast
Channel: Yle Uutiset selkosuomeksi
Browsing all 732 articles
Browse latest View live

: Lauantai 23.11.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Eläkeyhtiö Kevan toimitusjohtaja Merja Ailus eroaa työstään. Ministeri Pekka Haavisto sanoo, että valtionyhtiöiden johtajien palkat laskevat tulevaisuudessa. Viipurin kuuluisa Aalto-kirjasto on avattu...

View Article


: Sunnuntai 24.11.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Iran ja suurvallat ovat sopineet Iranin ydinohjelmasta. Myös urheilun katsominen voi parantaa kuntoa. Nuorgamissa on alkanut kaamos. Joulupukki on avannut Helsingin joulukadun.

View Article


: Maanantai 25.11.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Poliisiylijohtaja Mikko Paatero ei eroa. Pakkoavioliitto ei kuulu islamiin. Moni suomalainen syö ulkomailla leivottua leipää.Kilpisjärvellä on nyt eniten lunta.

View Article

: Tiistai 26.11.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Suomalaiset pariskunnat ovat melko onnellisia.Teollisuuden työpaikat eivät vähene enää yhtä nopeasti kuin viime vuosina.Talvivaaran suurin velkoja ei enää kannata velkasaneerausta.

View Article

Keskiviikko 27.11.2013 klo 20.00 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Maahanmuuttajat viihtyvät työssä paremmin kuin muut. Keskustan suosio kasvoi jälleen. Kiina lieventää yhden lapsen politiikkaansa.

View Article


Selkouutiset 281113 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Maanteiden rakennusyhtiöitä tuomittiin rikoksista. Sini Saarela haluaa kotiin jouluksi. Ensilunta odotetaan Etelä-Suomeen viikonloppuna.

View Article

Perjantai 29.11.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Hallitus neuvottelee miljardien eurojen säästöistä. Loviisan ydinvoimala reaktori pysäytettiin. Suomalaiset turkikset menevät hyvin kaupaksi maailmalla, mutta eivät kotimaassa.

View Article

Lauantai 30.11.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Rakenneuudistus vie eniten vanhuksilta ja koululaisilta. Poliisin helikopteri putosi ravintolaan Skotlannissa. Poliisi iski mielenosoittajia vastaan Ukrainassa. Suomalaismies pyrkii avaruuslennolle.

View Article


Sunnuntai 1.12.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Oskari-myrsky on katkonut sähköjä. Ukrainassa suurmielenosoitus vaatii hallituksen eroa. Skotlannissa etsitään yhä helikopteriturman uhreja. Moni kantaa hi-virusta, vaikka ei sitä itse tiedä.

View Article


Maanantai 2.12.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Suomalaiset käyttävät jouluun rahaa vähemmän kuin viime vuonna. Thaimaassa mielenosoitukset muuttuivat taas väkivaltaisiksi. Oskari-myrskyn vahingot jäivät pienemmiksi kuin pelättiin. Marraskuu oli...

View Article

Tiistai 03.12.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Nuorten osaaminen matematiikassa on heikentynyt. Suomen sijoitus huonontui lahjonnasta tehdyssä vertailussa. Riikka Pelo sai Finlandia-palkinnon

View Article

Keskiviikko 4.12.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Nordea ennustaa Suomen taloudelle huonoja aikoja. Suomi on vielä paras Pohjoismaa PISA-tuloksissa. Maahanmuuttajanuorten mielestä Suomeen muutto on ollut heidän perheilleen hyvä asia.Kilpisjärvellä...

View Article

Torstai 5.12.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Suomen talous ei kasva. Kaupunkien sosiaalijohtajien mielestä rahan säästäminen on vaikeaa, vaikka vanhuksia siirretään laitoksista kotihoitoon. Kaupat ovat perjantaina kiinni itsenäisyyspäivän takia....

View Article


Perjantai 6.12.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Perjantaina on juhlittu Suomen itsenäisyyttä. Etelä-Afrikan entinen presidentti Nelson Mandela on kuollut. Myrsky on tehnyt vahinkoja Länsi-Euroopassa.

View Article

Perjantai 6.12.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Perjantaina on juhlittu Suomen itsenäisyyttä. Etelä-Afrikan entinen presidentti Nelson Mandela on kuollut. Myrsky on tehnyt vahinkoja Länsi-Euroopassa.

View Article


Lauantai 7.12.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Poliisi otti kiinni itsenäisyyspäivän mielenosoittajia Tampereella. Yli 2 miljoonaa ihmistä katsoi televisiosta itsenäisyyspäivän vastaanottoa. Sunnuntaina on pakkasta koko maassa.

View Article

Sunnuntai 8.12.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Pääministeri Jyrki Katainen ei ymmärrä itsenäisyyspäivän väkivaltaista mielenosoitusta. Huonot hampaat ovat vaara terveydelle. Etelä-Afrikka valmistautuu Nelson Mandelan muistotilaisuuteen. Tämän...

View Article


Maanantai 9.12.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Suomalaisturistit eivät pelkää Thaimaan mielenosoituksia. Aseiden vienti kasvaa. Jäillä liikkuminen ei ole kaikkialla vielä turvallista. Lapissa taas pakkasennätys.

View Article

Tiistai 10.12.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Etelä-Afrikan entisen presidentin muistotilaisuus on pidetty Johannesburgissa. Ranskassa on annettu tuomio vaarallisten rintaimplanttien valmistajalle. Tiimarille ei löytynyt ostajaa. Joululahjoiksi...

View Article

Keskiviikko 11.12.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Mellakkapoliisi vetäytyi Kiovassa. Naisilla on satoja vaarallisia rintaimplantteja. Suomi suunnittelee merikaapelia suoraan Saksaan. Aatu -poro tuli kuuluisaksi maailmalla.

View Article
Browsing all 732 articles
Browse latest View live


<script src="https://jsc.adskeeper.com/r/s/rssing.com.1596347.js" async> </script>