Quantcast
Channel: Yle Uutiset selkosuomeksi
Browsing all 732 articles
Browse latest View live

: Sunnuntai 3.11.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Naisjohtajat saavat valtion töissä suurempaa palkkaa kuin miehet. Thaimaassa on tapahtunut laivaonnettomuus. Kaupat heittävät paljon leipää roskiin. Myös poliitikot voivat nykyään puhua murretta. Sumu...

View Article


: Maanantai 4.11.2013 Klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Google investoi satoja miljoonia Haminaan. Pitkät hoitovapaat syövät naisten eläkkeitä. Tasa-arvo ei edelleenkään toteudu johtopaikoilla.

View Article


: Tiistai 5.11.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Ulkoministeriö kertoi vakoilusta hallitukselle vasta pari kuukautta myöhemmin. Päiväkodeissa aletaan harjata hampaita taas. Vuoden isä kasvattaa lapsia huumorin avulla.

View Article

: Keskiviikko 6.11.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Suomalaiset firmat uskovat, että Suomen talouden lasku jatkuu lähikuukausina. Turkin pääministeri on vieraillut Suomessa. Tuhannet kodit ovat olleet ilman sähköä myrskyn takia. Keskiviikkona on...

View Article

: Torstai 7.11.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Kaivosyhtiö Talvivaaralla on suuria rahaongelmia. Filosofi Pekka Himasen tulevaisuusraportti on julkaistu. Euroopan keskuspankki on laskenut korkoa. Maailman vanhin eläin eli yli 500 vuotta.

View Article


: Perjantai 8.11.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Huono taloustilanne jatkuu monella alalla. Fujitsu vähentää Suomesta noin 100 työntekijää. Kolme (3) entistä pääministeriä on käynyt eduskunnassa kertomassa ajatuksiaan Euroopan unionista. Merja...

View Article

: Lauantai 9.11.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Myrsky on tappanut yli 1000 ihmistä Filippiineillä. Presidentti Martti Ahtisaari ei ole yllättynyt siitä, että Suomen ulkoministeriötä on vakoiltu. Juutalaiset kokevat syrjintää Euroopassa. Kaupat ovat...

View Article

: Sunnuntai 10.11.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Filippiinien myrskytuhot ovat suuret. Suomi aikoo lähettää apua Filippiineille. Sunnuntaina on vietetty isänpäivää. Yle Oppiminen on julkaissut uutta suomen oppimateriaalia.

View Article


: Maanantai 11.11.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Myrsky heikkeni ja siirtyi Kiinaan. Lentoyhtiö Flybe vähentää taas väkeä. Kahvi halpenee ja sokeri kallistuu. Uusia Beatles-nauhoja julki.

View Article


: Tiistai 12.11.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Apua alkaa virrata Filippiineille. Punainen Risti varoittaa taudeista tuhoalueella. Suomessa on puhdas ilma hengittää. Britanniassa lahjotaan äitejä imettämään.

View Article

: Keskiviikko 13.11.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Armeijan hävittäjät törmäsivät ilmassa. Filippiineillä taifuunin uhrit odottava yhä apua. Kaksikielisyys on hyvää aivojumppaa. Lämmin syksy saa kasvit kukkimaan.

View Article

: Selkouutiset 141113 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Finnair peruu lentoja lakkouhan vuoksi. Lentosotakoulun koneet pysyvät maassa onnettomuuden takia. Huumepoliisin rikostutkinta etenee. Beatles-laulaja haluaa Greenpeace-aktivistit vapaaksi.

View Article

: Perjantai 15.11.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Finnairin lakko on peruttu. Kaivosyhtiö Talvivaaran rahaongelmat jatkuvat. Filippiinien myrskyn uhrien määrästä on saatu uutta tietoa. Sunnuntaina Suomeen tulee syysmyrsky.

View Article


: Lauantai 16.11.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Syksyn voimakkain myrsky on tulossa Suomeen. Myös Norjassa on ollut kova myrsky. Talouskomissaari Olli Rehn on huolissaan eurokriittisten puolueiden suosiosta. Kahvi on suosittu lahja.

View Article

: Sunnuntai 17.11.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Eino-myrsky katkaisi sähköt tuhansilta kodeilta. Myrsky on häirinnyt myös junaliikennettä. Miljoonat lapset tarvitsevat apua Filippiineillä. Jarkko Nieminen voitti Helsingin tennisturnauksen.

View Article


: Maanantai 18.11.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Eino-myrskyn tuhoja korjataan. Finnairin lennot voivat jatkua normaalisti. Greenpeace-aktivistien tutkintavankeus pitenee. Karhut käyvät talviunille.

View Article

: Tiistai 19.11.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Nokian omistajat hyväksyivät Nokian kännykkäbisneksen myymisen Microsoftille. Suomalainen Greenpeace-aktivisti Sini Saarela pääsee pois tutkintavankeudesta Venäjällä. Sardinian saarella Italiassa on...

View Article


: Keskiviikko 20.11.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Keskustan puheenjohtaja Juha Sipilä haluaa lopettaa poliittiset virkanimitykset. Kevan Merja Ailus pahoitteli kohua työntekijöilleen. Neuvottelut Iranin ydinohjelmasta jatkuvat Genevessä....

View Article

: Torstai 21.11.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Valtakunnansyyttäjä tutkii poliisin tietolähteiden käyttöä. Greenpeace-aktivisti Saarela pääsee pois vankilasta. Kaivosyhtiö Talvivaaran rahapula pahenee. Nokia muuttaa pääkonttoristaan.

View Article

: Perjantai 22.11.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Keskustelu poliisin tietolähteistä jatkuu. Latvian Riiassa kuoli ihmisiä, kun kaupan katto romahti alas. Suuri amerikkalainen lehti julkaisi suomalaisia karhukuvia.

View Article
Browsing all 732 articles
Browse latest View live


<script src="https://jsc.adskeeper.com/r/s/rssing.com.1596347.js" async> </script>