Quantcast
Channel: Yle Uutiset selkosuomeksi
Browsing all 732 articles
Browse latest View live

Tiistai 10.9.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Rahapelivalvonta kiristyy Suomessa. Norjassa vaihtuu valta. Intiassa on annettu joukkoraiskaustuomio.Suomalaiset ovat Pohjoismaiden lihavimpia.

View Article


Keskiviikko 11.9.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Pääministeri Katainen ei hyväksy oman puolueensa nuorten ehdotuksia. Suomeen tulee ehkä uusia työpaikkoja, jos venäläiset saavat viisumivapauden. Suomalainen marjafirma riitelee thaimaalaisten...

View Article


Torstai 12.9.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Venäläisten viisumivapaus voi toteutua vasta vuosien päästä. Keskipalkkaiset työpaikat vähenevät. Karjalan Sanomat on nyt Venäjän Karjalan vanhin sanomalehti.

View Article

Perjantai 13.9.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Suomessa on tehty suuri tietomurto. Joihinkin kuntien ja valtion töihin pääsee pian ehkä lyhyemmällä koulutuksella. Raiskaajat saivat kuolemantuomion Intiassa. Suosittu pop-yhtye PMMP lopettaa.

View Article

Lauantai 14.9.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Yksi ihminen kuoli Kemin räjähdysonnettomuudessa. Yhdysvallat ja Venäjä ovat sopineet Syyrian kemiallisista aseista. Kaarle XVI Kustaa on ollut Ruotsin kuningas tasan 40 vuotta.

View Article


Sunnuntai 15.9.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Ruoka on Suomessa kalliimpaa kuin monessa muussa EU-maassa. Kunnat vähentävät työntekijöitään. Tekstiviestejä lähetetään vähemmän kuin ennen. Viikko alkaa melko lämpimässä säässä.

View Article

Maanantai 16.9.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

STX sulkee Rauman laivatelakan. Ministeri Jan Vapaavuori sanoi, että yksityistä yritystä ei voi elättää verorahoilla. YK:n tutkijat voivat todistaa, että Syyriassa on käytetty kemiallisia aseita....

View Article

Tiistai 17.9.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Eduskunnassa on kiistelty taloudesta. Matkustajalaivan nostaminen pystyyn on onnistunut Italiassa. Yhdysvalloissa on sattunut vakava ampumistapaus. YK palkitsi kongolaisen nunnan. Ampiaisia on paljon...

View Article


Keskiviikko 18.9.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Askartelukauppa Tiimarin rahat eivät riitä toiminnan jatkamiseen. Konepajayhtiö Metso vähentää Suomesta 660 työpaikkaa. Suomen eduskunta on juhlinut säännöllisen valtiopäivätyön 150-vuotisjuhlaa....

View Article


Torstai 19.9.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Öljy-yhtiö Neste Oil myy öljylaivansa. Robin Lardot on keskusrikospoliisin uusi päällikkö. Enemmistö suomalaisista haluaa, että homoseksuaalit pääsevät naimisiin. Kuuluisa tanssinopettaja Åke Blomqvist...

View Article

Perjantai 20.9.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Suomi ottaa 500 pakolaista Syyriasta. Stephen Elopin suurta palkkiota arvostellaan. Euroopan kaunein postimerkki on suomalainen. Viikonloppu on lämmin ja sateinen.

View Article

: Perjantai 25.10.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Eri alojen palkkaneuvottelut jatkuivat yliajalle. Kunnallis- ja presidentinvaalien ajankohta voi muuttua. Satoja maahanpyrkijöitä pelastettu Italian vesillä. Suomessa on vain yksi minareetillinen...

View Article

: Lauantai 26.10.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Suomessa ollaan tyytyväisiä uuteen palkkasopimukseen. Poliitikot kiistelevät ydinvoimayhtiö Fennovoiman voimalasuunnitelman luvasta. Oulun kaupunginkirjasto on saanut selkokirjallisuuden...

View Article


: Sunnuntai 27.10.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Monet suomalaiset uskovat, että Suomen taloustilanne paranee. Sunnuntain uutisissa on kysytty, miksi Maanpuolustuskorkeakoulu otti pois verkkosivuiltaan tutkimuksen Iranista. Talven pimeys tuo...

View Article

: Maanantai 28.10.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Iranin suurlähetystö puuttui tutkimusraporttiin. Yritysten luottamus talouteen vahvistui vähän. Kovaa myrskyä odotetaan etelään.

View Article


: Maanantai 29.10.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Nokian tulos oli voitollinen. Euroopassa on kuollut ihmisiä myrskyn vuoksi. Syyriassa on polioepidemia. Lasten vaatteiden väri voi olla tasa-arvon este.

View Article

: Keskiviikko 30.10.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Lennonjohtajien työehdoista sovittiin. Huono johtaminen haittaa työntekoa. EU:n ilmaisen ruoan jakaminen loppuu.

View Article


: Torstai 31.10.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Mediayhtiö Sanoma lopettaa tv-uutiset. Eläkeikää halutaan nostaa. Suomen rikkaimmat asuvat Espoossa. Joulupukki pelkää influenssaa.

View Article

: Perjantai 1.11.2013 klo 19 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Lääkäriaseman toimitusjohtaja Suomen suurituloisin. Junaliikenne sekaisin työnseisauksen takia. Lentoliikenteeseen annettiin varoitus lakosta. Pyhäinpäivänä tehdään hurjia naamioita. Toimittajana on...

View Article

: Lauantai 2.11.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Intialaiset it-firmat ovat vähentäneet suomalaisia työntekijöitään.Suomessa ihmetellään edelleen, kuka vakoili ulkoministeriön tietoja. Pelätään, että poliotauti tulee takaisin Eurooppaan. Poro näkee...

View Article
Browsing all 732 articles
Browse latest View live
<script src="https://jsc.adskeeper.com/r/s/rssing.com.1596347.js" async> </script>