Quantcast
Channel: Yle Uutiset selkosuomeksi
Browsing all 732 articles
Browse latest View live

Keskiviikko 21.8.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Alkoholin juomista halutaan vähentää Suomessa. Syyrian armeija on tehnyt suuren hyökkäyksen. Yhdysvalloissa tietovuotaja Bradley Manning on saanut vankilatuomion. Uudelle lukuvuodelle on julistettu...

View Article


Torstai 22.8.2013 kello 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Kreikka tarvitsee ehkä uuden tukipaketin. Valtio tukee Helsinki-Vantaan lentokentän laajentamista. Egyptin entinen presidentti Hosni Mubarak pääsi kotiarestiin vankilasta. Helsingissä on torstaina...

View Article


Perjantai 23.8.2013 kello 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Suomi ottaa yhdeksän (9) miljardia euroa uutta lainaa tänä vuonna. Maailmalla halutaan tietää, käyttikö Syyrian armeija kemiallisia aseita. Fukushiman ydinvoimalasta voi päästä mereen lisää...

View Article

Lauantai 24.8.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Enemmistö suomalaisista haluaa, että ruotsin kielen opiskelu on vapaaehtoista. YK:n edustaja on saapunut Syyriaan. Suomalaiset syövät yhä liikaa suolaa. Kesäinen sää jatkuu Suomessa.

View Article

Sunnuntai 25.8.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Pääministeri Jyrki Katainen on huolestunut Suomen valtionvelasta. Iran varoittaa Yhdysvaltoja sekaantumisesta Syyrian tilanteeseen. Der Spiegel -lehti paljasti uusia tietoja Yhdysvaltain vakoilusta....

View Article


Maanantai 26.8.2013 kello 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Poliitikot, tutkijat ja johtajat keskustelivat Suomen taloudesta yhteisessä seminaarissa. YK tutkii, käyttikö Syyrian armeija kemiallisia aseita viime viikolla. Finnmatkat ja Aurinkomatkat peruivat...

View Article

Tiistai 27.8.2013 kello 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Länsimaat ovat valmiita iskemään Syyriaa vastaan. Presidentti Niinistön mielestä Suomen ei nyt kannata liittyä Natoon. Metsäyhtiö UPM vähentää työntekijöitä. Joukkoliikenteen suosio on kasvanut...

View Article

Keskiviikko 28.8.2013 kello 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Hallitus on neuvotellut valtion ensi vuoden budjetista. YK:n tutkijat ovat jatkaneet työtään Syyriassa. Nuorten asunnottomuus on lisääntynyt. Martin Luther King piti kuuluisan puheensa tasan 50 vuotta...

View Article


Torstai 29.8.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Hallitus on saanut valmiiksi esityksen budjetista ja uudistuksista. STX Finlandin Rauman telakan työntekijät poistuivat työpaikaltaan torstaina. YK:n tutkijat lopettavat työnsä Syyriassa perjantaina.

View Article


Perjantai 30.8.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Hallitus sopi muutoksista, jotka vaikuttavat paljon ihmisten elämään. Muutokset koskevat esimerkiksi lastenhoitoa, koulutusta ja eläkkeelle jäämistä. Työnantajat ja työntekijät ovat sopineet pienistä...

View Article

Lauantai 31.8.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Yhdysvaltain mukaan Syyriassa on käytetty kemiallisia aseita. Presidentti Tarja Halonen kommentoi Syyrian tilannetta. Suomessa on juhlittu Suomen luonnon päivää.

View Article

Sunnuntai 1.9.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Terveyskeskuksissa epäillään, parantavatko hallituksen uudistukset niiden palveluita. Syyrian oppositio on pettynyt Yhdysvaltain presidentin päätökseen siirtää sotilasiskua. Venäjän uusi...

View Article

Maanantai 2.9.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Vähäinen koulutus haittaa työn saamista. Bussinkuljettajien koulutus muuttuu. MTV3 aikoo vähentää työntekijöitä. Japanissa tornado teki tuhoja.

View Article


Tiistai 3.9.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Microsoft ostaa Nokian puhelinbisneksen. Syyriasta on paennut puoli miljoonaa ihmistä. Romanialaista vankilanjohtajaa syytetään kansanmurhasta.

View Article

Keskiviikko 4.9.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Yhdysvaltain presidentti Barack Obama on vierailulla Ruotsissa. Obama tapaa myös Suomen presidentin Sauli Niinistön. Suomen kilpailukyky on hyvä. Suomen vanhin kirkko on löytynyt.

View Article


Torstai 5.9.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Yhdysvaltain presidentti Barack Obama ja Suomen presidentti Sauli Niinistö ovat tavanneet toisensa. Maailman rikkaat G20-maat ovat koolla Pietarissa. Kouvolan kaupunki vähentää 600 työntekijää....

View Article

Perjantai 6.9.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Keskusta on noussut suosituimmaksi puolueeksi. G20-maiden kokous Pietarissa on loppunut. Armeijaan avataan kasvisbaareja. Viikonloppuna vietetään lukutaitopäivää.

View Article


Lauantai 7.9.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Nokian entinen toimitusjohtaja Olli-Pekka Kallasvuo sanoo, että suomalaisten kannatta valvoa, että Microsoft säilyttää Nokian työpaikat Suomessa. Australiassa konservatiivit ovat voittaneet...

View Article

Sunnuntai 8.9.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Tulevaisuudessa työttömän täytyy ottaa työpaikka vastaan kauempaa kuin nykyään. Matkustajien alkoholiostoksia halutaan valvoa paremmin Helsingin satamissa. Japanin Tokio järjestää olympialaiset vuonna...

View Article

Maanantai 9.9.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Olkiluodon ydinvoimalan kakkosreaktori ajetaan alas. Yhdysvaltain kongressi pohtii ilmaiskua Syyriaan. Suomessa kehitetään rotavirusrokotetta kehitysmaita varten. Kahvitauko tekee hyvää terveydelle.

View Article
Browsing all 732 articles
Browse latest View live


<script src="https://jsc.adskeeper.com/r/s/rssing.com.1596347.js" async> </script>