Quantcast
Channel: Yle Uutiset selkosuomeksi
Browsing all 732 articles
Browse latest View live

Torstai 1.8.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Tietovuotaja Edward Snowden on saanut turvapaikan Venäjältä. Keskusta on Suomen suosituin puolue. Suomesta on lähtenyt taistelijoita Syyriaan. Hyvät lihakset ovat miesten muotia.

View Article


Perjantai 2.8.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Pääministeri Katainen haluaa jatkaa tehtävässään. Italian entinen pääministeri Silvio Berlusconi on suuttunut vankilatuomiostaan. Rakennustyömailta varastetaan paljon kuparikaapelia. Lapset eivät saa...

View Article


Lauantai 3.8.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Politiikan tutkija arvioi, että päätösten tekeminen on hallitukselle vaikeaa. Energiajuomat voivat olla haitallisia. Suomi on saanut MM-mitalin uinnissa ensimmäisen kerran 10 vuoteen. Kaunis kesäsää...

View Article

Sunnuntai 4.8.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Elinkeinoelämän keskusliitto haluaa muuttaa tupakkaveroa. Iranin uusi presidentti on aloittanut työnsä virallisesti. Suomeen on tullut myös tänä kesänä ulkomaalaisia marjanpoimijoita. Japani on...

View Article

Maanantai 5.8.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Konepajayhtiö metso vähentää taas työntekijöitä. Yhdysvallat on sulkenut lähetystöjä trroriuhan takia. Asuntojen vuokrat ovat liian korkeita monille nuorille. Opettajat ovat huolestuneita siitä, että...

View Article


Tiistai 6.8.2013 kello 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Valtiovarainministeri Urpilainen sanoo, että Suomi tarvitsee nopeita talouspäätöksiä. Presidentti Niinistön mielestä suomalaiset elävät yli varojensa. Guggenheim tekee uuden ehdotuksen taidemuseon...

View Article

Keskiviikko 7.8.2013 kello 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Suomi ottaa ensi vuonna uutta velkaa melkein seitsemän (7) miljardia euroa. Ahlstrom vähentää eri maissa yhteensä 350 työpaikkaa. Fukushiman ydinvoimalasta pääsee mereen radioaktiivista vettä....

View Article

Torstai 8.8.2013 kello 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Valtiovarainministeriö kertoi budjettiehdotuksen yksityiskohdista. Rakennusyhtiö Lemminkäinen vähentää työntekijöitä. Unkarissa suljetaan suuri kiinalaistori rikollisuuden takia.

View Article


Perjantai 9.8.2013 kello 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Hovioikeuden työntekijät ovat puhuneet ihmisistä loukkaavalla tavalla. Monet abortit tehdään nyt osittain kotona. Telakkayhtiö Technip irtisanoo 160 työntekijää. Yleisurheilun MM-kilpailut alkavat...

View Article


Lauantai 10.8.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Palkat nousevat Suomessa vähemmän kuin aikaisemmin. Yhdysvallat ehkä muuttaa Venäjän politiikkaansa. Monet kreikkalaiset yritykset huijaavat veroissa. Lapissa oli lauantaiyönä pakkasta.

View Article

Sunnuntai 11.8.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Erot asuntojen hinnoissa lisääntyvät eri puolilla Suomea. Keskustapuolueen varapuheenjohtaja joutui sairauslomalle. Länsi-Afrikassa Malissa on äänestetty presidentinvaaleissa. Lasten ja nuorten...

View Article

Selkouutiset 12.8.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Lennonjohtajat ovat poistuneet työpaikoiltaan. SDP:n puheenjohtaja Jutta Urpilainen vaatii hallitukselta yhteistyötä syksyn budjettipäätöksissä. Suomessa asuu noin 10 turvapaikanhakijaa, joita...

View Article

Tiistai 13.8.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Suomeen on saapunut laittomia maahantulijoita Vietnamista. Lennonjohtajat ovat tiistaina palanneet töihin eri puolella Suomea. Ministeri Olavi J. Mattila on kuollut.

View Article


Keskiviikko 14.08.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Egyptissä on kuollut ihmisiä poliiisin operaatiossa. Euroalueen talous on kääntynyt kasvuun. Vuoden 2013 Ars Fennica -palkinnon saa tanskalainen kuvataiteilija. Etelä-Suomessa on viime päivinä satanut...

View Article

Torstai 15.8.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Presidentti Sauli Niinistö tapaa Yhdysvaltain presidentin Barack Obaman Tukholmassa. YK selvittää, onko Syyriassa käytetty kemiallisia aseita. Suomi haluaa myydä ulkomaille koulutusalan...

View Article


Perjantai 16.8.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Egyptissä levottomuudet jatkuvat. Suomalaiset turistit tuodaan pois Egyptistä levottomuuksien takia. Terveystiedon oppikirjat eivät ota huomioon maahanmuuttajia. Sää vaihtelee Suomessa viikonloppuna.

View Article

Sunnuntai 18.8.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Suomalaiset hyväksyvät muutoksia työelämässä huonon taloustilanteen takia. Egyptissä tilanne on vähän rauhoittunut. Kiinassa ja Venäjällä on pahoja tulvia. Sunnuntaina on vietetty ravintolapäivää.

View Article


Tiistai 20.8.2013 kello 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Monet työttömät eivät etsi aktiivisesti työpaikkaa huonon taloustilaneen takia. Tieto ja Sandvik vähentävät työntekijöitä. Ulvilan surma on taas oikeudessa.

View Article

Lauantai 17.8.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Filippiineillä tapahtui paha laivaonnettomuus perjantai-iltana. Egyptin pääkaupungissa Kairossa levottomuudet ovat jatkuneet. Suomi on saanut ensimmäisen mitalin yleisurheilun MM-kisoissa Moskovassa.

View Article

Maanantai 19.8.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Poliitikot ovat valmiita uudistamaan tieliikenteen nopeusrajoituksia. Rakennusliitto on tyytyväinen rakennusalan veronumeron tuloksiin. Kurdien pako Syyriasta Irakiin jatkuu. Presidentti Sauli...

View Article
Browsing all 732 articles
Browse latest View live


<script src="https://jsc.adskeeper.com/r/s/rssing.com.1596347.js" async> </script>