Quantcast
Channel: Yle Uutiset selkosuomeksi
Browsing all 732 articles
Browse latest View live

Perjantai 12.7.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Työt Laukaan räjähdysainetehtaalla on lopetettu siksi aikaa, kun tehtaan jätesäiliöt siirretään. Amerikkalainen tietovuotaja Edward Snowden on kertonut suunnitelmistaan. Kiinan tulvissa on kuollut...

View Article


Lauantai 13.7.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Ranskan junaonnettomuuden syy oli ehkä tekninen vika. Moskovan lähellä on tapahtunut paha bussionnettomuus. Venäjänkielisten määrä kasvaa Suomessa. Suomi sai viisi mitalia suunnistuksen MM-kilpailuista.

View Article


Sunnuntai 14.7.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Nokian puhelimet kiinnostavat taas suomalaisia. Yhdysvalloissa oikeus vapautti valkoisen miehen, joka ampui mustan nuoren. Suomi on saanut tällä viikolla uuden tangokuninkaan ja uuden...

View Article

Maanantai 15.7.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Poliisi on tutkinut romanikerjäläisyyttä Suomessa. Venäläisten viisumivapaudesta on tehty kysely. Raahen kultakaivoksen yt-neuvottelut alkavat tällä viikolla. Suomalaiset ovat kiinnostuneita asunnoista...

View Article

Tiistai 16.7.2013 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Keskustelu romanikerjäläisten asioista on jatkunut. Puhelinoperaattori DNA:n omistaja ei muutu. Kreikassa on alkanut yleislakko. Suomesta on hakenut oleskelulupaa 9500 ulkomaalaista tämän vuoden aikana.

View Article


Keskiviikko 17.7.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Laukaan räjähdysainetehtaan vaaratilanteesta on saatu uutta tietoa. Suomessa puhutaan palkoista. Suomalainen Astrid Thors on Ety-järjestön uusi vähemmistövaltuutettu. Tall Ships Races on tuonut suuret...

View Article

Torstai 18.7.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Matkapuhelinvalmistaja Nokian tulos on parantunut. Venäläinen oppositiojohtaja sai vankeustuomion. Etelä-Afrikan entinen presidentti Nelson Mandela on täyttänyt 95 vuotta. Koirahotellit ovat kesällä...

View Article

Perjantai 19.7.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Hallituspuolueet ovat eri mieltä talouspolitiikasta. Kuljetusalalla ei aina noudateta turvallisuussääntöjä. Aikuisten uimakoulut ovat suosittuja. Sää on viikonloppuna melko kylmä.

View Article


Lauantai 20.7.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Kannattajat juhlivat oppositiojohtaja Aleksei Navalnyia Venäjällä. Yhdysvalloissa jatkuvat mielenosoitukset mustan pojan ampumistapauksen takia. Monet hääparit haluavat mennä naimisiin muualla kuin...

View Article


Sunnuntai 21.7.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Bensan hinta ei ole noussut tänä kesänä. Belgia on saanut uuden kuninkaan. Euroopassa on hukkunut paljon ihmisiä tänä kesänä. Suomessa syödään taas tuoreita rapuja.

View Article

Maanantai 22.7.2013 kello 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Matkapuhelinten vanhat sim-kortit voivat olla riski turvallisuudelle. Melkein kaikilla euromailla on enemmän velkaa kuin ennen. Yritykset ovat taas kiinnostuneet Somalian markkinoista.

View Article

Tiistai 23.7.2013 kello 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Suomen työttömyysprosentti oli kesäkuussa 7,8. Britanniassa prinssi William ja herttuatar Catherine saivat lapsen. Suomessa puhutaan nyt alkoholin aiheuttamista ongelmista.

View Article

Keskiviikko 24.7.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Liikenneministeri Kyllönen haluaa rahaa teiden korjaamiseen. Konecranes aloittaa säästöt ja vähentää työntekijöitä. Suomessa ollaan eri mieltä ilveksen metsästyksestä. Lämmin kesäsää jatkuu.

View Article


Torstai 25.7.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Melkein 80 ihmistä on kuollut Espanjan junaonnettomuudessa. VR sanoo, että Suomen rautatiet ovat turvallisia. Suomalaiset lapset eivät tottele vanhempiaan. Jaakko heitti taas kylmän kiven. .

View Article

Perjantai 26.7.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Euroopan liha-alalla kilpailu on epäreilua. Egyptin entinen presidentti Muhammad Mursi on vangittu. Naiset juovat entistä enemmän alkoholia. Sää on viikonloppuna lämmin.

View Article


Lauantai 27.7.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Egyptin mielenosoituksissa on kuollut ihmisiä. Espanjan onnettomuusjunan kuljettajaa epäillään rikoksesta. Naiset tekivät uuden ennätyksen laskuvarjohypyssä. Lauantaina on vietetty unikeonpäivää.

View Article

Sunnuntai 28.7.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Talousasiantuntijoiden mielestä valtion ei kannata käyttää suuria rahasummia elvytykseen. Viro on suomalaisten suosikkimatkakohde. Isot popkonsertit ovat saaneet paljon yleisöä viikonloppuna. Lämmin...

View Article


Maanantai 29.7.2013 kello 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Italiassa 39 ihmistä kuoli liikenneonnettomuudessa. Poliisin mielestä taksikuskien työpäivät ovat liian pitkiä. Aller Media vähentää ehkä noin 70 työpaikkaa. Suomessa on rengastettu lintuja jo sata...

View Article

Tiistai 30.7.2013 kello 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Kaikki hallituspuolueet hyväksyvät talouden elvyttämisen. Britanniassa ollaan eri mieltä kampanjasta, joka tehtiin laitonta siirtolaisuutta vastaan. Uruguayssa äänestetään marihuanan laillisuudesta....

View Article

Keskiviikko 31.7.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Valtiovarainministeriön mielestä elvytys ei ole järkevää. Viranomaiset varoittavat verkostomarkkinoinnista. Euroalueen työttömyys on ennallaan. Öljyonnettomuus haittaa Thaimaan matkailua.

View Article
Browsing all 732 articles
Browse latest View live


<script src="https://jsc.adskeeper.com/r/s/rssing.com.1596347.js" async> </script>