Quantcast
Browsing all 732 articles
Browse latest View live

Torstai 20.6.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Poliisi haluaa lisää valvontaa verkkoon. Mielenosoitukset ovat jatkuneet Brasiliassa. Juhannusta vietetään lämpimässä säässä.

View Article


Sunnuntai 23.6.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Edward Snowden, joka paljasti Yhdysvaltain vakoilun internetissä, on lähtenyt Hongkongista. Suomalaiset ovat palanneet juhannuksen vietosta. Kauppakeskukset ovat suosittuja lomakohteita. Ilmatieteen...

View Article


Maanantai 24.6.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Suomi ja Puola ovat eri mieltä Puolan fosforipäästöistä Itämereen. Ruoka on Suomessa yhä kallista. Suomeen tulee entistä vähemmän lapsipakolaisia yksin. Helsinki Pride -tapahtuma on alkanut.

View Article

Tiistai 25.6.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Venäjän presidentti Vladimir Putin on vieraillut Suomessa. Suomi on tyytyväinen EU:n maatalousneuvotteluihin. Brasilian presidentti ehdottaa poliittisia uudistuksia. Suomeen tulee entistä vähemmän...

View Article

Keskiviikko 26.6.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Eduskunta on lopettanut kevätkauden työt. EU-maat ovat sopineet maatalouspolitiikasta. Mansikat kypsyvät, ennen kuin poimijat ehtivät paikalle. Keskiviikkona on ollut yli 30 asteen helle, seuraavaksi...

View Article


Torstai 27.6.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Renesas Mobile irtisanoo 800 työntekijää. Poliitikko Ilkka Kanerva ei saa tuomiota lahjusrikoksesta. Ammattikoulutuksen opiskelupaikat vähenevät. Vuoden salamaennätys on syntynyt torstaina.

View Article

Perjantai 28.6.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Oppositiopuolueet ovat nyt suositumpia kuin hallituspuolueet. Kolmea Patrian entistä johtajaa syytetään lahjusrahan antamisesta Kroatiaan. Helsinkiläinen jääkiekkojoukkue Jokerit siirtyy Itä-Euroopan...

View Article

Lauantai 29.6.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Kolme ihmistä on kuollut lentokoneonnettomuudessa Itä-Suomessa. Perussuomalaisten puheenjohtaja Timo Soini on kertonut suunnitelmistaan. Helsingissä on järjestetty Pride-kulkue. Nyt on paras aika...

View Article


Sunnuntai 30.6.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Rahtilaivan kapteeni nukkui, onnettomuus oli lähellä. Egyptiläiset protestoivat suurissa mielenosoituksissa. Yhdysvaltojen länsiosissa on 50 asteen helle. Suomessa heinäkuu alkaa sateisessa säässä.

View Article


Maanantai 1.7.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Matkapuhelinyhtiö Nokia ostaa verkkoyhtiö Nokia Siemens Networksin. Kroatia on liittynyt Euroopan unioniin eli EU:hun. Egyptissä neljä (4) ministeriä haluaa erota työstään. Helsinki-Vantaan...

View Article

Tiistai 2.7.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Amerikkalainen tietovuotaja Edward Snowden on hakenut turvapaikkaa Suomesta. Kaivosyhtiö Talvivaara aloittaa yt-neuvottelut. Kiinaan on rakennattu suuri rakennus.

View Article

Keskiviikko 3.7.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Laivanrakentaja STX Finland saa ison tilauksen. Ydinvoimayhtiö Fennovoima on valinnut kumppanikseen venäläisen Rosatomin. Suomalainen äitiyspakkaus kiinnostaa ulkomailla. Maatalousnäyttely on alkanut...

View Article

Torstai 4.7.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Egyptin presidentti on vaihtunut. Suomalaiset luottavat poliisiin. Lakan marjat kypsyvät aikaisin. Ylen venäjänkieliset tv-uutiset on saanut paljon katsojia.

View Article


Perjantai 5.7.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Työministeri Lauri Ihalainen toivoo työllisyyssopimusta. Viikonloppuna alkaa monta kesätapahtumaa. Suomen kovimmat ukkoset osuvat Pohjanmaalle.

View Article

Lauantai 6.7.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Ihmisiä on kuollut Egyptin mielenosoituksissa. VR saa jatkaa yksin kaukojunien henkilöliikennettä vuoteen 2025 asti. Saksan presidentti Joachim Gauck on vieraillut Suomessa. Suomalaispari voitti...

View Article


Sunnuntai 7.7.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Juna räjähti keskellä kaupunkia Kanadassa. Yhdysvalloissa on tapahtunut lentokoneonnettomuus. Venäläiset investoivat rahaa Suomeen enemmän kuin ennen.

View Article

Maanantai 8.7.2013 kello 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Väkivalta jatkuu Egyptissä. EU:n valtiovarainministerit keskustelevat taas Kreikan auttamisesta. Raahen kultakaivos aloittaa yt-neuvottelut. Perinteinen Helsinki Cup alkoi.

View Article


Tiistai 9.7.2013 kello 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Egyptissä ollaan eri mieltä uusien vaalien järjestämisestä. EU hyväksyi, että Latviasta tulee euromaa. Eläinten salakuljetus Suomeen on lisääntynyt. Presidentti Sauli Niinistö vierailee Ranskassa.

View Article

Keskiviikko 10.7.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Laukaan räjähdysainetehtaalla on ollut vaaralinen tilanne. Presidentti Sauli Niinistön vierailu Ranskassa on jatkunut. Suomessa moni tarvitsee asumistukea. Poliisia kritisoidaan ulkomaalaisen näköisten...

View Article

Torstai 11.7.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Poliisi tutkii Laukaan räjähdysainetehtaan vaarallista tilannetta. Suomen tv-kanavat esittävät paljon amerikkalaisia ohjelmia. Keskustelu poliisin etnisestä profiloinnista jatkuu. Lakan eli hillan...

View Article
Browsing all 732 articles
Browse latest View live


<script src="https://jsc.adskeeper.com/r/s/rssing.com.1596347.js" async> </script>