Quantcast
Channel: Yle Uutiset selkosuomeksi
Browsing all 732 articles
Browse latest View live

Tiistai 4.6.2013 klo 18 | Yle Uutiset selkosuomeksi

EU:n komissio lupaa auttaa Keski-Euroopan tulvien uhreja. Ulkomaalaiset opiskelijat saavat päätöksen oleskeluluvasta nopeasti. Ensimmäiset mansikat kypsyvät Suomessa jo juhannusviikolla.

View Article


Tiistai 4.6.2013 klo 21 | Yle Uutiset selkosuomeksi

EU:n komissio auttaa Keski-Euroopan tulvien uhreja. Ulkomaalaiset opiskelijat saavat päätöksen oleskeluluvasta nopeasti. Ensimmäiset mansikat kypsyvät Suomessa jo juhannusviikolla.

View Article


Keskiviikko 5.6.2013 klo 18 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Slovenian entinen pääministeri tuomittiin lahjuksista. Sosiaali- ja terveysalan ammattijärjestö on saanut uuden puheenjohtajan. Keskiviikkona on vietetty maailman ympäristöpäivää.

View Article

Keskiviikko 5.6.2013 klo 21 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Slovenian entinen pääministeri tuomittiin lahjuksista. Sosiaali- ja terveysalan ammattijärjestö Tehy on saanut uuden puheenjohtajan. Keskiviikkona on vietetty maailman ympäristöpäivää. Järvien...

View Article

Torstai 6.6.2013 klo 18 | Yle Uutiset selkosuomeksi

S-Pankki kasvaa, kun se yhdistyy Tapiola Pankin kanssa. Kreikan ja Irlannin pääministerit vierailevat Suomessa. Itä-Suomessa on leivottu maailman suurin karjalanpiirakka. Opetushallitus on julkaissut...

View Article


Torstai 6.6.2013 klo 21 | Yle Uutiset selkosuomeksi

S-Pankki kasvaa, kun se yhdistyy Tapiola Pankin kanssa. Suomen pääministeri Jyrki Katainen on tavannut Kreikan pääministerin Helsingissä. Itä-Suomessa on leivottu maailman suurin karjalanpiirakka....

View Article

Perjantai 7.6.2013 klo 18 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Presidentti Sauli Niinistö on tavannut Irlannin pääministerin. Keski-Euroopan tulvat jatkuvat. Venäjän presidentti Vladimir Putin ja hänen vaimonsa eroavat. Sää kylmenee ensi viikolla.

View Article

Perjantai 7.6.2013 klo 21 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Presidentti Sauli Niinistö on tavannut Irlannin pääministerin. Keski-Euroopan tulvat jatkuvat. Venäjän presidentti Vladimir Putin ja hänen vaimonsa eroavat. Sää kylmenee ensi viikolla.

View Article


Lauantai 8.6.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Ruotsissa on juhlittu prinsessa Madeleinen häitä. Tulva pahenee Saksassa. Vasemmistoliitolla ja RKP:llä on tänä viikonloppuna puoluekokous. Presidentti Sauli Niinistö on muuttanut kesän ajaksi...

View Article


Sunnuntai 9.6.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Tulvavedet tekevät vahinkoa Keski-Euroopassa. Mielenosoitukset jatkuvat Turkissa. Mies kulki aseen kanssa Helsingissä. Sää muuttuu melko kylmäksi.

View Article

Maanantai 10.6.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Mies, joka paljasti Yhdysvaltain viranomaisten toiminnan internetissä, on tullut julkisuuteen. Etelä-Korea ja Pohjois-Korea ovat sopineet tapaamisesta. Suomalaiset päättävät lomamatkoista entistä...

View Article

Tiistai 11.6.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Suomen talouskasvu jää pieneksi lähivuosina. Turkissa levottomuudet jatkuvat. Kela parantaa sairaiden ja vammaisten palvelua. Lähiyöt ovat Pohjois-Suomessa kylmiä. .

View Article

Keskiviikko 12.6.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Jotkut ehkäisypillerit ovat ehkä vaarallisia naisten terveydelle. SPR:n Veripalvelu vähentää työntekijöitä. Maailman vanhin mies on kuollut. Suomessa julkaistaan juhlaraha, jonka aihe on...

View Article


Torstai 13.6.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Hiihdon doping-asia on taas oikeudessa. Venäläinen ydinvoimayhtiö Rosatom on kiinnostunut omistamaan osan suomalaisesta Fennovoimasta. Suomen hallituksella on uusi maahanmuuttostrategia. Suomi on...

View Article

Perjantai 14.6.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Enemmistö suomalaisista vastustaa Suomen Nato-jäsenyyttä. Kielelliset oikeudet eivät aina toimi Suomessa. Helsingin keskustakirjaston arkkitehtuurikilpailun voittaja on valittu. Suomi on vaikea kieli...

View Article


Lauantai 15.6.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Kaksi ihmistä kuoli ampumistapauksessa Helsingissä. Puolassa on vanha tehdasalue, josta pääsee paljon fosforia Itämereen. Hassan Rouhani on Iranin uusi presidentti. Suomalaiset käyttävät kipulääkkeitä...

View Article

Sunnuntai 16.6.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Presidentin kesäasunnolla on alkanut tapahtuma, jossa keskustellaan ulkopolitiikasta. Suomen kirkko myy rakennuksia rahapulan takia. Poliisi on selvittänyt lauantain ampumistapauksen. Juhannuksena on...

View Article


Maanantai 17.6.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Presidentin kesäasunnolla on keskusteltu ulkopolitiikasta. Sairaalat tekevät ilmoituksia vaaratilanteista enemmän kuin ennen. Intiassa on kuollut monta ihmistä tulvien takia. Elokuvien Uuno Turhapuro...

View Article

Tiistai 18.6.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Metsäyhtiö Stora Enso vähentää 650 työntekijää Suomesta. Lotto siirtyy televisiossa MTV3-kanavalle. Maahanmuutosta on hyötyä Suomelle. Suomessa on otettu käyttöön ensimmäinen pankkiautomaatti, joka puhuu.

View Article

Keskiviikko 19.6.2013 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Suomen taloudella menee huonosti. Eduskunta äänesti ensimmäisestä kansalaisaloitteesta. Tulvat jatkuvat Intiassa ja Nepalissa. Kaupat ovat kiinni juhannuksena.

View Article
Browsing all 732 articles
Browse latest View live


<script src="https://jsc.adskeeper.com/r/s/rssing.com.1596347.js" async> </script>