Quantcast
Channel: Yle Uutiset selkosuomeksi
Browsing all 732 articles
Browse latest View live

Lauantaina 280315 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Jemenin presidentti vaatii Jemeniin lisää pommeja. Alppien lentoturman uhreille muistotilaisuus. Ensi yönä muutetaan kellonaikaa. Pääsiäisviikolla on pilvistä ja sateista.

View Article


Sunnuntai 29.3.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Venäjältä muutetaan nyt paljon ulkomaille. Arabiliitto perustaa yhteiset sotilasjoukot. Germanwingsin perämiehestä kirjoitetaan paljon mediassa. Lapset ovat virponeet palmusunnuntaina.

View Article


Maanantai 30.3.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Saksan liittokansleri vierailulla Suomessa. Moni nuori haluaa pitää välivuoden ennen opiskelun aloittamista. Poliisi valvoo tällä viikolla suojateitä. Talvi tuli takaisin.

View Article

Tiistai 31.3.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Ruoka halpenee tänä vuonna. Maksullinen netti-tv ei kiinnosta. Merikotkat kuolevat usein lyijymyrkytykseen. Nopeusrajoitukset vaihdetaan kesäaikaan.

View Article

Keskiviikko 1.4.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Jäänmurtajalakko loppuu. Eduskuntavaalit kiihdyttävät puheita. Chilessä on rajuja tulvia. Poliisi julkaisi vitsin aprillipäivänä.

View Article


Torstai 2.4.2015 klo. 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Jemeniin tehty maihinnousu. Filippiinejä lähestyy taifuuni. Suomalaiset ovat sairauslomalla vähemmän, kuin ennen. Pääsiäinen sulkee melkein kaikki kaupat.

View Article

Perjantai 03.04.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Keniassa surraan terrori-iskun uhreja. YK moittii Venäjän ihmisoikeuksia. Germanwingsin lentoturma on varmistunut tahalliseksi. Välimeressäkin on jätepyörre.

View Article

Lauantai 4.4.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Ilmastonmuutos huolestuttaa eduskuntavaalien ehdokkaita. Keniassa on pidätetty ihmisiä terrori-iskun takia. Punainen Risti sanoo, että apu ei pääse Jemeniin. Kemin Lumilinna kestää pääsiäisen yli.

View Article


Sunnuntai 5.4.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Itä-Ukrainassa on kuollut sotilaita. EU moittii Saksan lentoturvallisuutta. Puolueet maksavat sosiaalisesta mediasta vaalien edellä. Lintujen ja muusikoiden geenit toimivat samalla tavalla.

View Article


Sunnuntai 5.4.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Itä-Ukrainassa on kuollut sotilaita. EU moittii Saksan lentoturvallisuutta. Puolueet maksavat sosiaalisesta mediasta vaalien edellä. Lintujen ja muusikoiden geenit toimivat samalla tavalla.

View Article

Maanantai 6.4.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Kreikka maksaa velkansa Kansainväliselle valuuttarahastolle. Kenian ilmavoimat on pommittanut al-Shabaabin leirejä Somaliassa. Leipomossa Lappeenrannassa oli vaarallinen ammoniakkivuoto....

View Article

Tiistai 7.4.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Korkeakouluista vasta valmistuneet työllistyvät nyt paremmin kuin ennen. Jemenissä 100 000 ihmistä on paennut kodeistaan. Amnesty sanoo, että naisten oikeudet huononevat Afganistanissa. Muslimien määrä...

View Article

Keskiviikko 8.4.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Myrsky on katkaissut sähköjä. Eduskuntavaalien ennakkoäänestys on alkanut. Suomalainen Aalto-yliopisto suunnittelee uudet talot intiaanikansalle. Keskiviikkona on ollut romanien kansallispäivä.

View Article


Torstai 9.4.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Maahanmuuttajanaiset ovat aktiivisempia äänestäjiä kuin on luultu. Viro nostaa alkoholin veroa. Torstaina on vietetty Mikael Agricolan päivää. Lauantai on viikonlopun kaunein päivä.

View Article

Perjantai 10.4.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Pohjoismaat lisäävät puolustusyhteistyötä. Suomi on yksi maailman parhaista hyvinvointimaista. Inkerinsuomalaisia muuttaa Venäjältä Suomeen enää vähän. Spede Pasasen syntymästä on kulunut 85 vuotta.

View Article


Tosi helppo: Eduskuntavaalit | Yle Uutiset selkosuomeksi

View Article

Lauantai 11.4.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Monilla suomalaisilla ei ole varmaa mielipidettä sotilasliitto Natosta. Vanhemmat riitelevät lastenkasvatuksesta monissa perheissä. Suomalaiset kouluttavat kambodžalaisia opettajia opinto-ohjauksessa....

View Article


Sunnuntai 12.4.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Venäjä on huolestunut siitä, että Suomi ja Ruotsi lähestyvät Natoa. Moni puhevammainen tarvitsee tulkin apua. Monet sairaanhoitajat harkitsevat ammatinvaihtoa. Kevään lämpöennätys parani sunnuntaina.

View Article

Maanantai 13.4.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Lakko haittaa ehkä lentoja tiistaina ja keskiviikkona. Ministeri Haglund ei kadu Venäjä-kirjoitusta. Monikulttuuriset parit ovat tyytyväisiä elämäänsä Suomessa.

View Article

Tiistai 14.4.2015 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Entisen pääministerin sähköposteja vuodettiin ulos valtioneuvostosta. Muhamed-pilapiirtäjän vierailu aiheutti järeät turvatoimet. Nokia haluaa ostaa Alcatel-Lucentin. Lentolakko perui jonkin verran...

View Article
Browsing all 732 articles
Browse latest View live