Quantcast
Channel: Yle Uutiset selkosuomeksi
Browsing all 732 articles
Browse latest View live

Keskiviikko 15.4.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Nokian yritysosto on Suomen historian suurin.Vanha eduskunta lopetti työnsä. Kahvi säilyy parhaiten papuna.

View Article


Torstai 16.4.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Keskusta on mielipidemittauksen suurin puolue. Poliisilla on suuri valvontaoperaatio liikenteessä. Tanskalaiset juhlivat kuningatar Margareetaa. Kevät alkoi tänä vuonna aikaisin.

View Article


Perjantai 17.4.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Valio vähentää työntekijöitä. Saksassa on muistettu ihmisiä, jotka kuolivat Germanwingsin lento-onnettomuudessa. Suomalaiset osaavat hyvin englantia. Suomessa on nyt myös sankarikissoja.

View Article

Lauantai 18.4.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Irakissa ja Afganistanissa on kuollut ihmisiä pommi-iskuissa. Alkuvuosi oli ennätyslämmin. Suomalainen turisti sai lompakkonsa takaisin ystävällisten venäläisten avulla.

View Article

Sunnuntai 19.4.2015 klo 23 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Keskusta voitti eduskuntavaalit. Kokoomus, perussuomalaiset ja sosiaalidemokraatit saivat kannatusta suunnilleen yhtä paljon. Nasima Razmyarista tulee ensimmäinen maahanmuuttajataustainen...

View Article


Maanantai 20.04.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Eduskuntaan valittiin 2 maahanmuuttajataustaista kansanedustajaa. Sipilä aloittaa hallitusneuvottelut. Eduskuntaan enemmän nuoria. Välimerellä etsitään laivaturman uhreja.

View Article

Tiistai 21.04.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Äänekoskelle rakennetaan Suomen suurin sellutehdas. MTV aloittaa yt-neuvottelut koko henkilökunnan kanssa. Kirurgit asensivat Suomen ensimmäisen tekosydämen. Pääskyset saapuivat myöhässä.

View Article

Keskiviikko 22.4.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Suomalaiset toivovat maahanmuuttajia mieluiten naapurimaista ja Länsi-Euroopasta. Pohjoismaissa vanhusten asiat ovat hyvin. Ohjelmien katsominen televisiosta on vähentynyt. Keväällä koivuista voi...

View Article


Torstai 23.4.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Posti aikoo vähentää työntekijöitä. Kaivosfirma Talvivaara saa rakentaa uuden putken jätevesiä varten. Suomen vaalit kiinnostavat japanilaisia. Itä-Suomessa on satanut lunta.

View Article


Perjantai 24.4.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

EU parantaa valvontaa Välimerellä. Toimistotyöntekijät toivovat läheisempää suhdetta työpaikan siivoojiin. Pohjoismaat ovat onnellisia maita. Maailman suurin puutarhatonttu löytyy Suomesta.

View Article

Tosi helppo: Vappu | Yle Uutiset selkosuomeksi

View Article

Lauantai 25.4.2015 klo 21 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Nepalissa on tapahtunut voimakas maanjäristys. Tällä viikolla on vietetty Lukuviikkoa. Kevät tulee eri aikaan eri puolille Suomea. Suomen paras jääkiekkojoukkue on Oulun Kärpät.

View Article
Browsing all 732 articles
Browse latest View live
<script src="https://jsc.adskeeper.com/r/s/rssing.com.1596347.js" async> </script>