Quantcast
Browsing all 732 articles
Browse latest View live

Lauantai 28.2.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Venäläinen poliitikko Boris Nemtsov on murhattu. Virossa on sunnuntaina vaalit. Lauantaina on vietetty Kalevalan päivää. Kerttu Niskanen oli neljäs (4.) hiihdon MM-kilpailujen 30 kilometrin hiihdossa.

View Article


Sunnuntai 1.3.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Venäjällä on järjestetty surumarsseja Boris Nemtsovin muistoksi. Laukaassa tapahtui rikos, jossa kuoli kolme (3) ihmistä. Pertti Kurikan Nimipäivät edustaa Suomea Euroviisuissa. Autoihin saa jo vaihtaa...

View Article


Tosi helppo: Pertti Kurikan Nimipäivät ja Euroviisut | Yle Uutiset selkosuomeksi

View Article

Maanantai 2.3.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Helsingissä alkoi suuri oikeudenkäynti asfaltista. Laukaan surmista on pidätetty yksi mies. Viron pääministeri jatkaa uuden hallituksen johtajana. Helmikuu oli hyvin lauha. Varhaisperunat on istutettu...

View Article

Tiistai 3.3.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Nemtsovin hautajaiset keräsivät suuren joukon ihmisiä. Suomi ja Venäjä kiistelevät lasermittareista. Kirkko ei halua vihkiä homopareja. OECD: Suomessa naisten asema työelämässä hyvä. Ruotsin...

View Article


Keskiviikko 4.3.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Suomalainen Wärtsilä maksaa pieniä palkkoja Intiassa. Yksityiskoulut saavat paljon verorahaa. Ukrainassa on tapahtunut kaivosonnettomuus. Lihominen vahingoittaa aivoja.

View Article

Torstai 5.3.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Sosiaali- ja terveyspalvelujen uudistus ei vielä valmistu. Ruotsin kuningaspari vieraili Lappeenrannassa. Suomalaiset suhtautuvat maahanmuuttajiin kielteisemmin, kun taloustilanne on huono. Helsingissä...

View Article

Perjantai 6.3.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Valtion säästöt voivat huonontaa suomalaisten turvallisuutta. Monet suomalaiset jäävät ilman lasta. Noin 8000 peruskoululaista saa koulussa islamin opetusta. Theresa Ngouth on Vuoden pakolaisnainen.

View Article


Tosi helppo: Vuoden pakolaisnainen Theresa Ngouth | Yle Uutiset selkosuomeksi

View Article


Lauantai 7.3.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Venäjällä poliisi pidätti kaksi ihmistä Nemtsovin murhan takia. Työpaikan organisaatiomuutos on raskasta aikaa työntekijöille. Sunnuntaina on naistenpäivä. Radiossa luetaan Koraania.

View Article

Sunnuntai 8.3.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Norwegianin lentoja on peruttu Suomessa. Presidentti Niinistö on kutsuttu YK:n tasa-arvojärjestöön. Murretta ei uskalleta käyttää mainoksissa. Tapio Rautavaaran syntymästä on tasan 100 vuotta.

View Article

Maanantai 9.3.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Naisilla ja miehillä on Suomessa suuret palkkaerot. Venäjän oppositio pitää Nemtsovin murhaa poliittisena. Aurinkoenergialla toimiva lentokone lähti matkaan maailman ympäri. Ensiapukoulutus Suomessa...

View Article

Tiistai 10.3.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Ruotsissa pakolaislapsia on ehkä joutunut ihmiskaupan uhreiksi. Argentiinassa useita kuoli kahden helikopterin onnettomuudessa. Norwegianin lakko voi laajeta kaikkiin Pohjoismaihin. Pohjoisnavan...

View Article


Selkouutiset 100315 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Ruotsissa pakolaislapsia on ehkä joutunut ihmiskaupan uhreiksi. Argentiinassa useita kuoli kahden helikopterin onnettomuudessa. Norwegianin lakko päättyy. Pohjoisnavan jäätikkö sulaa harvinaisen nopeasti.

View Article

Keskiviikko 11.03.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Suomen talouden parantamisesta julkaistiin raportti. Venäjän ihmisoikeuskomitea ei usko Dadajevin tunnustusta. Ylen vaalikone on avattu. Suomi on saanut auringonpaistetta. Toimittaa Petteri Löppönen.

View Article


Torstai 12.3.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Talvivaaran kaivokselle on löytynyt ostaja. Terveellinen ruoka ja liikunta pitävät muistin hyvässä kunnossa. Aikaiset kouluaamut ehkä loppuvat. Talvi oli lyhyt.

View Article

Perjantai 13.3.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Hallituspuolueilla on riitoja. Talvisota loppui 75 vuotta sitten. Katupöly kiusaa ihmisiä. Juuassa ammuttiin karhu, joka puri naista.

View Article


Lauantai 14.3.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Kova myrsky on tehnyt vahinkoa Vanuatun saarivaltiossa. Maailman hiilidioksidipäästöt eivät kasvaneet viime vuonna. Nuorille marihuanan polttajille järjestetään puhuttelu. Lapissa on vielä paljon...

View Article

Tosi helppo: Pysäköintimittari 80 vuotta | Yle Uutiset selkosuomeksi

View Article

Sunnuntai 15.3.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Myrskyvahingot ovat suuret Tyynellämerellä. Suomen muslimit tekevät työtä fanatismia vastaan. Pääkaupunkiseudulla oli sunnuntaina tulipaloja. Lämmin sää jatkuu vielä viikon, sitten kylmenee.

View Article
Browsing all 732 articles
Browse latest View live


<script src="https://jsc.adskeeper.com/r/s/rssing.com.1596347.js" async> </script>