Perjantai 13.2.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Stockmann sulkee tavarataloja. Terveelliset elämäntavat estävät muistisairauksia. Lukiolaiset ovat juhlineet vanhojenpäivää. Viikonloppuna on kaunis talvisää.
View ArticleLauantai 14.2.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Suomen entinen presidentti Martti Ahtisaari on puhunut Ukrainan tilanteesta. Lauantaina on vietetty ystävänpäivää. Lapissa on annettu Vuoden arktinen maahanmuuttaja -palkinnot. Sunnuntaina paistaa...
View ArticleSunnuntai 15.2.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Mies ampui ihmisiä Tanskassa. Suomen poliisi on huolestunut Tanskan iskujen takia. Pankkitilin puute on ongelma monille maahanmuuttajille. Suomi sai 20 uutta lottomiljonääriä.
View ArticleSelkouutiset maanantai 16.2.2015 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Kööpenhaminan ampumisten tutkimukset etenevät. Professori: Terrori-iskun uhka Suomessa pieni. EU laajensi Venäjän vastaisia pakotteita. Hiihtokeskusten hinnoissa suuria eroja.
View ArticleSelkouutiset tiistaina 17.2.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Matkapuhelin on suuri riski liikenteessä. Itä-Ukrainassa taistelut jatkuvat. Kreikan ero eurosta on edelleen mahdollinen. Lehdet luetaan verkossa - paperinkeräys vähenee.
View ArticleKeskiviikko 18.2.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Ukrainan armeija on lähtenyt Debaltseven kaupungista. Ihmiskaupan uhrit ovat usein seksikaupan uhreja. Tietokonepeli ei ole huono tapa viettää hiihtolomaa. Hiihdon MM-kilpailut ovat alkaneet Ruotsissa.
View ArticleTorstai 19.2.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Sosiaali- ja terveyspalvelujen uudistus on vaikeuksissa. Hovioikeus sanoo, että Anneli Auer ei murhannut miestään. Monet lapset ovat yksinäisiä. Amerikkalaiset kehuvat suomalaista koulua.
View ArticlePerjantai 20.2.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Matkapuhelimen tietoturvasta ei tarvitse huolestua. Suomalaiset harrastavat liian vähän liikuntaa. Allergia-aika alkaa. Korkeasaaren karhut heräsivät talviunilta.
View ArticleLauantai 21.2.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Kreikka saa lisää aikaa lainaohjelmalle. Dubailaisessa pilvenpiirtäjässä oli tulipalo. Lämmin sää häiritsi Kuopion jäämaratonia. Sää jatkuu harmaana.
View ArticleSunnuntai 22.2.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Pääministerin mielestä hallitus ei ole onnistunut kovin hyvin. Ukrainassa on muistettu Maidanin tapahtumia. Koirahiihdon MM-kulta tuli Suomeen. Kaikissa illan tärkeissä tv-uutisissa on nyt...
View ArticleMaanantai 23.02.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Vaarallisia huumeita Suomeen postipaketeissa. Berliinissä suljettiin koulu tuhkarokon takia. Suomessa vähän tuhkarokkoa. Hollywoodissa jaettiin Oscar-palkinnot. Radiossa luetaan keväällä Koraania.
View ArticleSelkouutiset 240215 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Helsingin alle ei vielä rakenneta junarataa. Kemijärvelle suunnitellaan isoa puunjalostustehdasta. Uuden äitiyspakkauksen sisältö on kerrottu.
View ArticleKeskiviikko 25.02.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Kaikkien koululaisten täytyy todennäköisesti opiskella ruotsia myös tulevaisuudessa. Yle Uutisten toimittaja haastatteli suomalaista ISIS-jäsentä. Suomalainen on yksin enemmän kuin ennen. Toimittaja...
View ArticleTorstai 26.2.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Keskustapuoleen kannatus on laskenut. Suomen naisten viestijoukkue sai pronssia hiihdon MM-kilpailuissa. Viikonloppuna selviää, kuka on Suomen edustaja Euroviisuissa.
View ArticlePerjantai 27.2.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Kuntaverot voivat nousta sosiaali- ja terveyspalvelujen uudistuksen takia. Tallink tilaa laivan Turusta. Suomen miesten viestijoukkue tuli sijalle 8 hiihdon MM-kilpailuissa. Yle aloitti...
View Article