Keskiviikko 28.1.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Eduskunta kiisteli paperittomien terveydenhoidosta. Suomen Hornetit kutsuttiin Yhdysvaltoihin. Radiolla on paljon ystäviä. Huippukokit kisaavat Ranskassa.
View ArticleTorstai 29.01,2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
uomen talous tarvitsee lisää maahanmuuttajia. Kokoomuksen kannatus on pudonnut rajusti. Ranska taistelee videon avulla terrorismia vastaan. Nokia palasi menestyksen tielle.
View ArticlePerjantai 30.1.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Ministeri Jan Vapaavuori hakee Euroopan unionin tärkeää tehtävää. Monet suomalaiset kaipaavat lapsuuden kotipaikkaa. Suomen naapurimaassa Ruotsissa puhutaan maahanmuutosta. Suomalainen äitiyspakkaus...
View ArticleLauantai 31.1.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Suomen Pankin pääjohtaja toivoo, että Kreikka jatkaa säästöjä. Ihmisellä on parempi muisti vanhana, jos hän on saanut tarpeeksi unta nuorena. Kaatumisonnettomuudet maksavat yhteiskunnalle paljon....
View ArticleSunnuntai 1.2.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Oikeus kokopäivähoitoon säilyy kaikilla lapsilla. Suomalaiset ovat hakeneet vasta vähän autoveron palautuksia. Tuli tuhosi arvokkaita kirjoja Moskovassa. Retkiluistelun suosio kasvaa.
View ArticleMaanantai 2.2.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Ministeri joutui auto-onnettomuuteen. USA antaa ehkä aseita Ukrainalle. Strauss-Kahn oikeudessa syytettynä parituksesta. Kuninkaallisia vieraita Suomeen.
View ArticleTiistai 3.02.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Rahan lähettäminen perheelle ulkomailta on vaikeampaa kuin ennen. Yle haastattelee kaikki vaalien ehdokkaat. Olut on urheilujuomaa. Toimittaa Margit Alasalmi.
View ArticleKeskiviikko 4.2.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Yli miljoona ihmistä pakenee Ukrainan sotaa. Lentokone putosi jokeen Taiwanissa. Stora Enso tuo uusia työpaikkoja Varkauteen. OIkeuskanserille ennätysmäärä kanteluita. Mustarastaat etsivät pihoista...
View ArticleTorstai 5.2.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Venäläisillä asunnonomistajilla on maksuvaikeuksia Suomessa. Suomalaiset jäävät eläkkeelle vanhempina kuin ennen. Torstaina on vietetty Runebergin päivää.
View ArticlePerjantai 6.2.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Timo Räty saa rangaistuksen työpaikkakiusaamisesta. Suomen, Ruotsin ja Yhdysvaltojen sotilaslentokoneet harjoittelevat yhdessä keväällä. Suomalaiset vanhukset ovat tyytyväisiä elämäänsä. Saamelaiset...
View ArticleLauantai 7.2.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Ukrainaan yritetään saada rauha. Kaikille kehitysvammaisille halutaan oma koti. Kirkossa voi kuulla myös selkokieltä. Viikonloppuna on Laina-myrsky.
View ArticleSunnuntai 8.2.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Neuvottelut Ukrainan kriisistä ovat jatkuneet. Talvi on ollut tavallista pimeämpi. Pertti Kurikan Nimipäivät pääsi UMK:n loppukilpailuun. Eki on uusi sähköinen työkirja suomen opiskeluun työpaikalla.
View ArticleMaanantai 9.2.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Keskusta haluaa keskioluen pois kaupoista. OP saattaa vähentää 380 työntekijää. Viron presidentti haluaa aseita Ukrainalle. Kehitysvammaisilta puuttuu kunnon palkka
View ArticleMaanantai 9.2.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Keskusta haluaa keskioluen pois kaupoista. OP saattaa vähentää 380 työntekijää. Viron presidentti haluaa aseita Ukrainalle. Kehitysvammaisilta puuttuu kunnon palkka.
View ArticleTiistai 10.02.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Tullin johtajalle vakava huomautus. Keskusta ei haluakaan olutta pois kaupoista. Byrokratia estää avun Ukrainaan. Tiistai oli alkuvuoden lämpimin päivä. Toimittajana Riitta Lainio.
View ArticleKeskiviikko 11.02.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Itärajalla epäillään laajaa ihmisten salakuljetusyritystä. Luottamus poliisiin on laskenut. Tunneli Helsingin ja Tallinnan välille on nopea mutta kallis. Tänään keskiviikkona vietetään 112-päivää....
View ArticleTorstai 12.2.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Ukrainan sotaan saadaan tauko. Lukiolaiset juhlivat penkkareita. Torstaina oli viittomakielen päivä. Talouspaperi voi vahingoittaa puhelimen näyttöä.
View Article