Quantcast
Channel: Yle Uutiset selkosuomeksi
Browsing all 732 articles
Browse latest View live

Tiistai 13.01.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Oikeudenkäynti huumepoliisin entistä päällikköä vastaan alkoi. Talousprofessorit haluavat lykätä valtion säästöjä. Tietotekniikkafirma Tieto vähentää työntekijöitä. Huono sää: sähkökatkoja ja autoja...

View Article


Keskiviikko 14.1.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Mies tappoi kaksi ihmistä Oulussa. Kaupat myyvät vähemmän kuin ennen. Halvin energia saadaan pian auringosta ja tuulesta. Ikä on suomalaisille hankala asia.

View Article


Torstai 15.1.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Poliisioperaatiossa kuoli mies, joka tappoi kaksi ihmistä Oulussa. Turvapaikanhakijoiden määrä ei ole kasvanut paljon Suomessa. Lihavuus haittaa jopa alle kouluikäisten lasten terveyttä.

View Article

Tosi helppo: Lasten lihavuus | Yle Uutiset selkosuomeksi

View Article

Perjantai 16.1.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Poliisi on tehnyt operaatioita terrorismia vastaan Euroopan eri maissa. Kaupat myyvät nyt paljon nastakenkiä. Lämpötila pysyy noin nollassa viikonloppuna.

View Article


Lauantai 17.1.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Työntekijäjärjestöt haluvat neuvotteluja työelämän kehittämisestä. Saimaalla odotetaan turisteja Italiasta ja Kiinasta. Talviuinti on suosittu harrastus. Sää kylmenee ensi viikolla.

View Article

Tosi helppo: Nastakenkä | Yle Uutiset selkosuomeksi

View Article

Tosi helppo: Saimaannorppa | Yle Uutiset selkosuomeksi

View Article


Sunnuntai 18.1.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Pääministeri Alexander Stubb sanoo, että Suomen ulkopolitiikasta ei ole erimielisyyttä. Talojen vesimaksut ovat nousseet. Sairaaloissa on paljon potilaita kaatumisten takia. Lunta on nyt tarpeeksi...

View Article


Maanantai 19.1.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Kaupat laskivat ruuan hintoja. Kahden suomalaisen naisen murhaaja sai kuolemantuomion Afganistanissa. Metsässä ihminen tulee hyvälle tuulelle.

View Article

Tiistai 20.1.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Presidentti haluaa saada lisää tietoa Viron sotaharjoituksesta. Ranskassa joukko nuoria miehiä saa syytteen terrori-iskujen avustamisesta. Suuret firmat vähentävät taas työntekijöitä. Haloo Helsinki...

View Article

Keskiviikko 21.1.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Sota Itä-Ukrainassa kiihtyy. Amnesty: Ukrainassa soditaan siviilien keskellä. Sähköautot tulevat hiljalleen Suomen maanteille. Laulujoutsenet jäivät talveksi Suomeen.

View Article

Torstai 22.1.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Euroopan keskuspankki käyttää paljon rahaa taloustilanteen parantamiseen. Presidentti Niinistö on huolissaan EU:n ja Venäjän suhteista. Myös suomalaisia on lähtenyt taistelemaan Syyriaan. Suomalainen...

View Article


Perjantai 23.1.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Itä-Ukrainan kriisi pahenee. Asuntojen vuokrat ovat nuorille liian suuria. Ruotsin kuningaspari vierailee Suomessa maaliskuussa. Suomen Latu kannustaa maahanmuuttajia hiihtämään.

View Article

Lauantai 24.1.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Kreikassa on sunnuntaina parlamenttivaalit. Ulkomaalaiset työntekijät viihtyvät Suomessa. Juukaan on rakennettu maailman korkein jäärakennus.

View Article


Tosi helppo: Ulkomaalaiset työntekijät | Yle Uutiset selkosuomeksi

View Article

Sunnuntai 25.1.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Suomi on huolissaan Ukrainan tilanteesta. Suomen kieleen tulee paljon uusia sanoja. Kemin lumilinna on avattu. Lauha sää jatkuu.

View Article


Tosi helppo: Kemin lumilinna ja Juuan jääkirkko | Yle Uutiset selkosuomeksi

View Article

Selkouutiset maanantai 26.1.2015 klo.20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Syriza voitti ylivoimaisesti Kreikan vaalit. Poliisi tutkii suurta taidehuijausta. Kreikkalainen laulaja Demis Roussos kuoli. Yhdysvalloissa varaudutaan rajuun lumimyrskyyn. Lapissa varoitetaan...

View Article

Tiistai 27.1.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Asuntojen hinnat laskevat ja vuokrat nousevat. Hoitajat huolissaan vanhusten hoidosta. Valio ostaa maidon halvemmalla. Auschwitzin vangit vapaiksi tasan 70 vuotta sitten.

View Article
Browsing all 732 articles
Browse latest View live


<script src="https://jsc.adskeeper.com/r/s/rssing.com.1596347.js" async> </script>