Quantcast
Channel: Yle Uutiset selkosuomeksi
Browsing all 732 articles
Browse latest View live

Tiistai 23.12.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Työttömien määrä kasvaa. Turku julistaa joulurauhan jouluaattona. Joulupukki on lähtenyt pitkälle matkalleen. Kilpisjärvellä oli tiistaiaamuna 31,5 astetta pakkasta.

View Article


Lauantai 27.12.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Ruotsin ylimääräiset vaalit peruttiin. Keski-Euroopassa pyryttää lunta. Lapissa syntyi talven pakkasennätys. Ilolitusraketit käyvät kaupaksi. Euroloton päävoitto tuli taas Suomeen.

View Article


Sunnuntai 28.12.2014 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Matkustajakone katosi kesken lennon. Malesialaiskoneilla epäonnen vuosi. Matkustajalaivalla syttyi tulipalo Kreikassa. Runsas lumentulo haittaa liikennettä Euroopassa. Suomessa joulun paluuliikenne...

View Article

Maanantai 29.12.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Italialaisen matkustajalaivan onnettomuudessa kuoli seitsemän (7) ihmistä. Asuntojen hinnat ovat laskeneet Suomessa. Kreikassa järjestetään parlamenttivaalit. Kovat pakkaset loppuvat.

View Article

Tiistai 30.12.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Perussuomalaiset-puolueella menee huonosti. Indonesiassa on ehkä löytynyt kadonnut lentokone.Tiistaina oli paljon pieniä auto-onnettomuuksia.Vuosi vaihtuu keskiviikkona.

View Article


Torstai 1.1.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Presidentti on huolissaan Ukrainan kriisistä. Tanskassa on kuollut ihmisiä ilotuliteonnettomuuksissa. Suomessa poliisilla oli paljon töitä uudenvuoden yönä. OP-pankkifirman verkkohyökkäystä tutkii...

View Article

Perjantai 2.1.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Suomalaiset eivät pelkää Venäjää. Poliisi tutkii OP-pankin häirintää. Hätäkeskukseen soitetaan usein turhaan. Influenssa leviää koko maassa. Vuosi 2014 oli harvinaisen lämmin

View Article

Lauantai 3.1.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Verkkohyökkäys OP-pankkia vastaan on jatkunut. Monet kodit ovat olleet ilman sähköä myrskyn takia. Suomalaiset eivät halua istua junassa vieraan vieressä. Näyttelijä Vesa-Matti Loiri täyttää 70 vuotta...

View Article


Tosi helppo: Loiri 70 vuotta | Yle Uutiset selkosuomeksi

View Article


Sunnuntai 4.11.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Suomen venäjänkielisten mielestä Venäjän ja Suomen suhteet ovat tulleet huonommiksi. Verkkohyökkäys OP-pankkia vastaan ei ole loppunut. Loppiaisena on kylmä sää.

View Article

Maanantai 5.1.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Puolueet puhuvat veroista varovasti, koska vaalit ovat pian. Harrastelija osaa tehdä ruuhkan verkkopankkiin. Lasten leikki sai ehkä ebolan liikkeelle.

View Article

Tiistai 6.1.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Professori ennustaa, että monen palkka laskee. Jää on vielä ohutta Etelä-Suomen järvissä. Sää lämpenee nopeasti.

View Article

Keskiviikko 7.1.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Ihmisiä kuoli terrori-iskussa Pariisissa. Eri maiden johtajat ovat tuominneet iskun. Suomalaiset eivät usko, että palkankorotuksista luopuminen pelastaa työpaikat. Lämpötila vaihtelee nyt paljon.

View Article


Torstai 8.1.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Poliisi on etsinyt terrori-iskun tekijöitä Ranskassa. Myös suomalaiset ovat muistaneet ranskalaisia, jotka kuolivat iskussa. Teollisuuden Voima aikoo vähentää työntekijöitä. Tax-free-myynti on...

View Article

Perjantai 9.1.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Ranskan terrori-iskun tekijät ovat kuolleet. Suomalaiset haluavat kansanäänestyksen Natosta. Suomalaiset asiakkaat valittavat paljon. Etelä-Suomessa sataa lunta viikonloppuna.

View Article


Tosi helppo: Charlie Hebdo | Yle Uutiset selkosuomeksi

View Article

Lauantai 10.1.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Ranskan terroritapahtumista on saatu lisää tietoa. Suomen ulkoministerin mielestä Ranskan terrori-isku ei ollut yllätys. Monet kodit ovat olleet ilman sähköä Itä-Suomessa. Vanhus voi kiroilla...

View Article


Sunnuntai 11.1.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Pariisissa on ollut suuri rauhanmarssi terrorismia vastaan. Esikoulu on nyt lapsille pakollinen. Tämän talven uusi pekkasennätys on 39,6 astetta.

View Article

Tosi helppo: Pariisin rauhanmarssi | Yle Uutiset selkosuomeksi

View Article

Maanantai 12.01.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Suomalaiset sotilaat menevät Irakiin. Indonesian matkustajalentokoneessa oli ehkä räjähdys. Sairaalan työntekijät ottavat liian vähän rokotuksia. Kansanedustajien loma loppuu.

View Article
Browsing all 732 articles
Browse latest View live