Lauantai 6.12.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Suomi on juhlinut itsenäisyyspäivää. Presidentti kutsui Presidentinlinnaan 1800 vierasta. Yksi vieraista oli lähihoitaja Ranjith Kumar Prabhakaran. Ranskan ja Venäjän presidentit ovat tavanneet.
View ArticleVuosikatsaus 2014 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Hallituksessa on vaihtunut monta ministeriä. Suomeen aiotaan rakentaa uusi ydinvoimala. Tulevaisuudessa myös homoparit saavat mennä naimisiin. Eläkeikä nousee. Suomi sai talviolympiakisoista 5 mitalia...
View ArticleSunnuntai 7.12.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Helsingissä oli mielenosoitus itsenäisyyspäivänä. Yli 2 miljoonaa ihmistä katsoi Linnan juhlia televisiosta. Filippiineillä on kova myrsky. Sankarikoirat saivat palkinnon Helsingissä.
View ArticleMaanantai 08.12.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Suomalaiset ovat elämäänsä tyytyväisiä. Joulumyynti kutistuu tänäkin vuonna. Joulutähti on joulun suosituin kukka. Pyöriäinen on Suomen vesillä harvinainen vieras. Yle uutiset selkosuomeksi toimittaa...
View ArticleTiistai 9.12.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Itä-Ukrainassa saatiin tulitauko. Suomen ilmavoimat lisää ilmatilavalvontaa. Ruotsissa pommiuhka sekoitti Arlandan lentokentän. Tilastokeskus irtisanoo väkeä. Myrsky voi katkoa sähköjä.
View ArticleKeskiviikko 10.12.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Talvimyrsky iski Suomeen. Venäjä perusteli Krimin liittämistä. Venäläinen lentokone kävi Viron alueella. Palestiinalaisministeri kuoli Länsirannalla.
View ArticleTorstai 11.12.2014 Klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Suomalaiset ovat väsyneitä. Vaarallinen huume tappaa nuoria Ruotsissa. Nuoret saavat talousneuvoja vapaaehtoisilta. Suomalainen elokuva jäi ulos Golden Globe -gaalasta.
View ArticlePerjantai 12.12.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Naiset aiheuttavat vain harvoin kuolonkolarin. Italialaiset marssivat uudistuksia vastaan. Itä-Ukrainassa hauras tulitauko. Suomalaiset ihastuivat 101-vuotiaaseen sotaveteraaniin.
View ArticleLauantai 13.12.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Suomi vähentää ehkä apua köyhille maille. Suomalaiset matkustavat Venäjälle vähemmän kuin viime vuonna. Maailman maat ovat neuvotelleet ilmastosta. Etelässä satoi lauantaina paljon lunta.
View ArticleSelkouutiset 141214 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Stubb: Suomen taloudessa menee monta vuotta huonosti. Ihmiset säästävät jouluna. Tosi moni suomalainen kannattaa presidentti Niinistöä. Ensi viikolla sataa.
View ArticleMaanantai 15.12.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Itämerellä lentää paljon Venäjän armeijan lentokoneita. Mies otti vankeja Australiassa. Punkkien määrä kasvaa. Suomalaiset kiroilevat paljon.
View ArticleTiistai 16.12.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Pakistanissa on tehty verinen terrori-isku kouluun. Suomessa on ollut laaja puhelinhäiriö. Lahdessa paljastui harvinainen vanhuksen huijaus. Joulukuusia myydään nyt vilkkaasti.
View ArticleKeskiviikko 17.12.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Halpa rupla vetää suomalaisia Venäjälle ostoksille. Suomen taloudella menee ensi vuonna vähän paremmin kuin nyt, ministeriö ennustaa. Jopa Afganistanin Taliban-liike tuomitsee Pakistanin lasten...
View ArticleTorstai 18.12.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Presidentti Putin uskoo, että Venäjän taloustilanne paranee. Presidentti Niinistö on saanut joulutervehdyksiä. Epäillään, että Jari Aarnio on tehnyt myös huumerikoksia. Mustikka on terveellinen marja.
View ArticlePerjantai 19.12.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Oikeus on antanut rangaistukset Suomen ensimmäisessä terrorismijutussa. Muut maat ovat kuunnelleet matkapuhelimia Suomessa. Japanissa on kova lumimyrsky. Suomeen ehkä saadaan pandakarhuja.
View ArticleLauantai 20.12.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Pääministeri Alexander Stubb puhui sotilasliitto Natosta. Espanjalaiset sairaanhoitajat viihtyvät Ylä-Savossa. Jääkarhun pennut kuolivat Ranuan eläinpuistossa. Koulujen joululoma alkoi.
View ArticleSunnuntai 21.12.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Ampuja tappoi kaksi poliisia New Yorkissa. Suomalaiset syövät paljon joulukinkkuja, mutta sikojen kasvattajilla ei mene hyvin. Suomalaiset laulavat mielellään vanhoja joululauluja. Jouluviikon sää on...
View ArticleMaanantai 22.12.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Suomen armeijan laivoilla on ollut paljon valvontatehtäviä. Suomalaiset toivovat, että ruotsista tulee vapaaehtoinen kouluaine. Maanantai on ollut vuoden lyhin päivä. Tiistai on viimeinen arkipäivä...
View Article