Keskiviikko 19.11.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Suomalaiset maitotilat jäivät ilman EU-rahaa. Oikeus määräsi: myös perussuomalaisten nuorisojärjestölle annettava tukea. Poliiseilla mielenosoitus Helsingissä. Itä-Suomessa houkutellaan firmoja...
View ArticleTorstai 20.11.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Homoliitoille sanottiin eduskunnassa ei. Rajavartiolaitos on iskenyt ihmissalakuljettajia vastaan. Itä-Ukrainassa ammuttiin tarkkailijoita päin. Lapsen oikeuksien päivänä pitää leikkiä.
View ArticlePerjantai 21.11.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Pienet lukiot menestyivät suuressa vertailussa. Vakuutusfirma If:n työntekijät marssivat ulos töistä. Yhdysvaltain presidentti ajaa laittomien maahanmuuttajien olojen parantamista. Lumi sekoitti etelän...
View ArticleLauantai 22.11.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Puolueet kertoivat, miten ne yrittävät voittaa vaalit. Euroopan parlamentti haluaa pilkkoa Googlen. Poliisi etsii rattijuoppoja. Helsingissä avattiin neljä luistinrataa.
View ArticleSunnuntai 23.11.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Kuopiossa tapahtui perhesurma. Sisäministeri Päivi Räsänen on järkyttynyt perhesurman vuoksi. Vladimir Putin pyrkii ehkä Venäjän presidentiksi neljännen kerran. Joulupukki avasi joulukadun Helsingissä.
View ArticleMaanantai 24.11.2014 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Osa-aikatyö voi helpottaa työttömyyttä. Presidentti Niinistö: Suomella oli tilaisuus Nato-jäsenyyteen. Liettua lupaa apua Ukrainalle. Lastensairaala saa yhä rahalahjoituksia
View ArticleTiistai 25.11.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Fergusonissa rajuja mielenosoituksia. Ukrainan energiantuotannolla suuria ongelmia. Sikarutto uhkaa levitä Suomeen. Kaamos alkoi Nuorgamissa.
View ArticleKeskiviikko 26.11.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Vanhusten hoitajia on liian vähän. EU yrittää työntää kasvua liikkeelle miljardeilla euroilla. Hongkongin mielenosoitusleiri tyhjennettiin. Helsingin yliopisto tutkii Kiinan saasteongelmia.
View ArticleTorstai 27.11.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Eduskunnassa keskustellaan homoliitoista. Jussi Valtonen on voittanut Finlandia-palkinnon. Suomessa on käynyt kuninkaallisia vieraita.
View ArticlePerjantai 28.11.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Eduskunta kannattaa homoliittoja. Kaupunkien välillä on eroja siinä, kuinka paljon niiden asukkaat sairastavat. Vuoden 2014 sana on Putin-juusto. Presidentinlinnan remontti on valmis.
View ArticleLauantai 29.11.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Presidentti Sauli Niinistö puhui avioliittolaista. Helsingin ja Pekingin yliopistot tekevät yhteistyötä. Kirjailija Asko Sahlberg on vuoden ruotsinsuomalainen. Marraskuu on ollut Etelä-Suomessa...
View ArticleSunnuntai 30.11.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Bensan hinta laskee. Tulvavedet tekevät vahinkoja Ranskassa. Talvisota alkoi tasan 75 vuotta sitten. Autossa pitää nyt olla talvirenkaat. Iivo Niskanen voitti hiihtokilpailut Rukalla.
View ArticleMaanantai 1.12.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Evira vähentää työntekijöitä. Nuoret juovat alkoholia vähemmän kuin ennen. Monet suomalaiset autonomistajat toivovat uutta autoa. Lapissa sataa tiistaina lunta.
View ArticleTiistai 2.12.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Fortum on valmis osallistumaan Fennovoiman ydinvoimalan rakentamiseen. Nordea-pankin mielestä Suomen taloustilanne on huono. Helsingissä on kerrottu, mitkä ovat parhaat ehdotukset Guggenheim-museoksi....
View ArticleKeskiviikko 3.12.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Poliisi otti kiinni huumerikollisia. Ruotsiin tulee uudet vaalit. Suomalaiset eivät luota armeijaan yhtä paljon kuin ennen. Suomessa on vähän korruptiota.
View ArticleTorstai 4.12. 2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Keskustan kannatus on noussut tosi korkealle. Hallitus muuttaa tapaa, jolla sosiaali- ja terveyspalvelut maksetaan. Putin arvosteli Yhdysvaltoja ja Eurooppaa. 10-vuotias tyttö pyrkii...
View ArticlePerjantai 05.12.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Fennovoima sai luvan ydinvoimalalle. Yhdysvalloissa protestoidaan poliisin kovia otteita. Liikunta lievittää lapsen stressiä. Suomi täyttää 97 vuotta. Yle uutiset selkosuomeksi toimittaa MW
View Article