Sunnuntai 2.11.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Ilmassa on ennätyksellisen paljon kasvihuonekaasuja. Suomen ebolaepäily vahvistui negatiiviseksi lisätutkimuksissa. Ranskassa nuoriso mellakoi. Isis on tehnyt jälleen joukkomurhan Irakissa. Suomalaiset...
View ArticleMaanantai 3.11.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Peliyrityksen omistajat ansaitsivat eniten rahaa Suomessa. Ministeri sanoo, että susia täytyy tappaa enemmän. Sää on tällä viikolla huono.
View ArticleTiistai 4.11.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
EU laski talouden kasvuennustetta tälle vuodelle. Poliisi epäilee äitiä viiden vauvan murhasta. Yliopistojen opettajat vastustavat ulkomaalaisten opiskelijoiden lukukausimaksuja. Suomen hyvät...
View ArticleKeskiviikko 5.11.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Eduskunnassa väiteltiin talouspolitiikasta. Maahanmuuttajille maksetaan joskus liian vähän palkkaa. Republikaanit voittivat vaalit Yhdysvalloissa. Utsjoella oli pakkasennätys.
View ArticleTorstai 6.11.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Talvivaaran kaivos Sotkamossa ei pysty jatkamaan toimintaansa. Suomessa monet vanhukset asuvat ja saavat hoitoa kotona. Torstaina on vietetty ruotsalaisuuden päivää. Eläinkuvat auttavat ihmistä...
View ArticlePerjantai 7.11.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Hallitus voitti äänestyksen eduskunnassa. Suomessa on järjestetty iso pääministerien kokous. Vuoden isä -palkinto on annettu kolmelle miehelle. Ensilumi satoi Etelä-Suomeen.
View ArticleLauantai 8.11.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Työttömyyskorvauksen ehdot ehkä muuttuvat. Keskustan puheenjohtaja Juha Sipilä haluaa vähentää virkamiesten määrää. Saksalaiset juhlivat Berliinin muurin murtumista. Isänpäivän sää on pilvinen ja harmaa.
View ArticleSunnuntai 9.11.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Pääministeri Alexander Stubb uskoo, että sote-uudistus valmistuu. Espanjassa katalonialaiset ovat äänestäneet itsenäisyydestä. Sunnuntaina on juhlittu isiä. Sää on lämmin ja lumi sulaa.
View ArticleMaanantai 10.11.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Presidentti Niinistö huolestui Venäjän ja länsimaiden väleistä. Itä-Ukrainassa taistelut ovat kiihtyneet. Alle puolet katalonialaisista osallistui äänestykseen itsenäisyydestä. Tutkijat haluavat, että...
View ArticleTiistai 11.11.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Oppositio vaatii muutosta talouden hoitoon. Koululaiset eivät syö terveellisesti. Eduskunnassa kiisteltiin ruotsin kielestä. Suurin osa Helsingin asukkaista ei pian kuulu kirkkoon.
View ArticleKeskiviikko 12.11.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Kiina ja Yhdysvallat ovat kertoneet hyviä uutisia ilmastonsuojelusta. Suomalaiset tutkimuslaitteet tekevät historiaa avaruudessa. Yle vähentää työntekijöitä. Suomalaiset ovat oppineet halaamaan.
View ArticleTorstai 13.11.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Metsäfirma UPM vähentää työntekijöitä. Hallitus on päättänyt lukion oppimäärästä. Testit ebolalääkkeillä alkavat Länsi-Afrikassa. Komeetan pinnalta on saatu kuvia Maahan.
View ArticlePerjantai 14.11.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Puolueet ovat sopineet sosiaali- ja terveyspalveluista. Pääministeri on vieraillut Talvivaaran kaivoksella. Perjantaina kerrottiin, mitkä kirjat kilpailevat Finlandia-palkinnosta.
View ArticleLauantai 15.11.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Rikkaiden maiden johtajilla on kokous Australiassa. Terveyspalvelujen uudistus on hyvä potilaille. Venäjän lapsiasiamies arvostelee Suomea. Sää on harmaa ja tylsä.
View ArticleSunnuntai 16.11.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Arabiemiraattien mielestä Suomesta löytyy islamilainen terrorijärjestö. Tulvavedet ovat tappaneet ihmisiä Etelä-Euroopassa. Sunnuntaina on muistettu ihmisiä, jotka ovat tehneet itsemurhan. Rallikuski...
View ArticleMaanantai 17.11.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Suomen ensimmäinen terrorismioikeudenkäynti alkoi. Itä-Ukrainan kapinallisjohtajia EU:n pakotelistalle. Venäjä: Valion smetanassa laktoosia. Finlayson julkistaa Tom of Finland -malliston. Yle uutiset...
View ArticleTiistai 18.11.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
YK-raportti: Kehitysmaan kannattaa panostaa nuoriin. Jerusalemissa verinen isku synagogaan. Terrori-iskuja tehdään entistä enemmän. Pihlajanmarjasato jäi linnuille.
View Article