Quantcast
Channel: Yle Uutiset selkosuomeksi
Browsing all 732 articles
Browse latest View live

Keskiviikko 15.10.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Puolueiden yhteinen talouskokous ei onnistunut. Intian presidentti on Suomessa. Venäjä ja Ukraina puhuvat kaasusta. Suomeen tulee formula 4-kilpailu.

View Article


Torstai 16.10.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Suon suojelu aiheuttaa kiistaa. Koko Suomeen tulee yhtä suuri kalastusmaksu. EU-äänestys oli 20 vuotta sitten.

View Article


Perjantai 17.10.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Suomi suunnittelee uusien hävittäjien ostamista. Pakolaiset ovat palaamassa Syyriaan. Terveysalalla ei ole enää työvoimapulaa. Ruotsalainen pop-musiikki menestyy.

View Article

Lauantai 18.10.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Viranomaiset selvittävät, voidaanko ihmiseltä ottaa pois Suomen kansalaisuus, jos hän lähtee Isis-terroristiksi. Unilääkkeistä voi olla myös haittaa. Lauantaina on vietetty isovanhempien päivää....

View Article

Sunnuntai 19.10.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Lämmitysöljyn hinta on laskenut. Monikulttuurisisessa koulussa uskonnonopettajan tehtävä on antaa tietoa. Yli 90-vuotiaat suomalaiset saavat eniten apua omalta perheeltään. Mielensäpahoittaja-elokuva...

View Article


Tosi helppo: Yli 90-vuotiaat | Yle Uutiset selkosuomeksi

View Article

Maanantai 20.10.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Ruotsissa etsitään sukellusvenettä. Suomalainen ruoka hakee uusia markkinoita. Risto Räppääjä on Euroopan paras! Kainuu on nyt Suomen lumisin paikka.

View Article

Tiistai 21.10.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Sukellusveneen etsiminen jatkuu Ruotsissa. Työttömiä enemmän kuin vuosi sitten. Lapissa oli jo kova pakkanen yöllä. Yle Uutiset selkosuomeksi toimittaa Margit Alasalmi.

View Article


Torstai 23.10.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Nokia on kertonut tuloksestaan. Ampuja hyökkäsi Kanadan parlamenttiin. Tulevaisuudessa ihminen ei ehkä saa tulla takaisin Suomeen, jos hän osallistuu terrorismiin ulkomailla. Suomen kielen asemaa...

View Article


Perjantai 24.10.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

EU-maat vähentävät kasvihuonekaasujen pääsyä ilmaan. Oppilas tappoi toisen oppilaan Utsjoen saamelaislukiossa. Ruotsin armeija lopetti tutkinnan Itämerellä. Älypuhelin voi pelastaa ihmishengen.

View Article

Lauantai 25.10.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Suomen viranomaiset ovat kiinnostuneet rahoista, joita suomalaisilla on Sveitsin pankeissa. Venäjä sanoo, että se on löytänyt antibioottia suomalaisista juustoista. Laskuvarjohypyn uusi korkeusennätys...

View Article

Tosi helppo: Suomen kieli Ruotsissa | Yle Uutiset selkosuomeksi

View Article

Sunnuntai 26.10.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Euroopan isoille pankeille on tehty stressitesti. Ukrainalaiset ovat äänestäneet parlamenttivaaleissa. Talviaika alkoi.

View Article


Tosi helppo: Hyppy 41 kilometrin korkeudesta | Yle Uutiset selkosuomeksi

View Article

Maanantai 27.10.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Itä-Suomessa oli paha auto-onnettomuus. Ukrainassa voittivat puolueet, jotka kannattavat länsimaita. Suomessa on pian yli 100 000 pitkäaikaistyötöntä. Suomalaiset ja virolaiset miettivät tunnelin...

View Article


Tiistai 28.10.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Perheriita syynä Rautavaaran kuolemiin. Asuntojen hinnat laskevat myös Helsingin seudulla. Ismo Leikola on maailman hauskin ihminen. Lämpöennätys saattaa mennä rikki tällä viikolla Suomessa.

View Article

Keskiviikko 29.10.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Joillekin ulkomaalaisille tulee ehkä maksu, jos he opiskelevat Suomessa. Poliisi epäilee, että sairaanhoitaja murhasi vanhuksen. Kurdit matkustavat Syyriaan puolustamaan Kobanen kaupunkia. Koulut...

View Article


Torstai 30.10.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Keskusta on saanut lisää kannattajia. Ruotsi tunnusti Palestiinan valtion. Sairaanhoitaja vangittiin vanhuksen murhasta. Maitovalas synnytti poikasen akvaariossa Kiinassa. Yle Uutiset selkosuomeksi...

View Article

Perjantai 31.10.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Suomen ensimmäinen ebolaepäily oli turha. Venäjän vienti romahti pakotteiden takia. Ville Andersson on vuoden nuori taiteilija. Kynttilät syttyvät haudoille pyhäinpäivänä.

View Article

Lauanta 1.11.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Suomalaiset pojat ovat maahanmuuttovastaisia. Miehet saavat parempaa palkkaa kuin naiset. Avaruuslentokone tuhoutui koelennolla. Nastarenkaat saa nyt vaihtaa auton alle.

View Article
Browsing all 732 articles
Browse latest View live


<script src="https://jsc.adskeeper.com/r/s/rssing.com.1596347.js" async> </script>