Quantcast
Channel: Yle Uutiset selkosuomeksi
Browsing all 732 articles
Browse latest View live

Sunnuntai 28.9.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Keskusta on suosituin puolue. Estonia-laiva upposi mereen 20 vuotta sitten. Japanissa on tapahtunut tulivuorenpurkaus. Siilit liikkuvat nyt syksyllä.

View Article


Maanantai 29.9.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Armeija saa ehkä lisää rahaa. Pääministeri Stubb tapaa Euroopan johtajia. Hong Kongissa on isoja mielenosoituksia. Yhden ihmisen kodeilla on ongelmia.

View Article


Tiistai 30.09.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Talvivaaran metallikaivos halutaan pelastaa. Suomalaiset eivät enää tuhlaa rahaa. Suuri Araljärvi on hävinnyt kokonaan. Liian harva käyttää heijastinta.

View Article

Keskiviikko 1.10.2014 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Keskiviikkona ilmoitettiin taas uusista irtisanomisista. Japanin tulivuorelta löytyi lisää kuolleita. Hongkongin mielenosoitukset jatkuvat. Äidinmaitoa kuljetetaan taksilla Joensuussa.

View Article

Tosi helppo: Estonian onnettomuus | Yle Uutiset selkosuomeksi

View Article


Torstai 02.10.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Ruuan hinta laskee. Peliyhtiö Rovio vähentää väkeä. Vanhaa olutta tehdään taas.

View Article

Perjantai 3.10.2014 klo 19 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Puolustusvoimat haluaa valvoa internettiä. Facebook saa ostaa pikaviestipalvelu WhatsAppin. Kännykällä soittaminen vähenee. Numero 7 kirjoitetaan jatkossa viivan kanssa.

View Article

Lauantai 4.10.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Ulkoministeri Erkki Tuomioja toivoo, että Ukrainan kriisi loppuu. Tv-ohjelmien äänenlaatu on parantunut. Vanhusten kannattaa pitää nilkat hyvässä kunnossa. Talven ensimmäiset sääennustukset saatiin.

View Article


Sunnuntai 5.10.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Puolueet riitelevät kunta-asioista. Kirjailija Kaari Utrio on saanut palkinnon. Suomalaiset juovat paljon kahvia. Alkuviikko on kuiva, mutta keskiviikkona alkaa sataa.

View Article


Tosi helppo: Kahvi | Yle Uutiset selkosuomeksi

View Article

Maanantai 6.10.2014 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Suomen ja Venäjän ulkoministerit keskustelivat Ukrainasta. Lääketieteen Nobel-palkinto annetaan aivotutkijoille. 31 metriä pitkä rekka-auto lähti liikenteeseen.

View Article

Tiistai 07.10.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Lentoemännät hyväksyivät Finnairin säästöt. Suomi ei tunnusta Ruotsin mukana Palestiinan valtiota. Kymmenet ihmiset osoittivat mieltään Isis-järjestöä vastaan. Led-valon keksijät saivat Nobelin. Syksyn...

View Article

Keskiviikko 8.10.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Tuomarien mielestä monien lakimiesten ammattitaito on huono. Turkissa on kuollut ihmisiä kurdien mielenosoituksissa. Mikroskoopin kehittäjät saivat Nobel-palkinnon. Somalia on saanut ensimmäisen...

View Article


Torstai 9.10.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Suomen poliisi epäilee, että neljä (4) miestä on tehnyt terrorismirikoksia. Ranskalainen Patrick Modiano saa kirjallisuuden Nobel-palkinnon. Köyhät vanhukset saavat vähemmän apua kuin rikkaat...

View Article

Perjantai 10.10.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Lasten puolustajat Kailash Satyarthi ja Malala Yousafzai saavat Nobelin rauhanpalkinnon. Harvinainen terrorismitapaus jatkuu. Suomi on Frankfurtin kirjamessujen teemamaa. Kahvi ehkä pidentää ikää.

View Article


Lauantai 11.10.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Suuren luottoluokitusfirma arvio Suomen taloudesta on huonontunut. Venäläinen sotalaiva on häirinnyt suomalaista tutkimuslaivaa. Lauantaina on vietetty kansainvälistä tyttöjen päivää.

View Article

Sunnuntai 12.10.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Pääministeri Stubb haluaa tietää, miksi Venäjä häiritsi suomalaista laivaa. Monet ammatit katoavat. Monia vanhuksia kohdellaan huonosti. Syyslomaviikosta tulee kuiva ja kylmä.

View Article


Tosi helppo: Malala Yousafzai | Yle Uutiset selkosuomeksi

View Article

Maanantai 13.10.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Väärä ebolahälytys Helsinki-Vantaan lentokentällä. Tuomareiden mielestä asianajajat pyytävät usein liikaa palkkaa. Lappi näkyy maailman mediassa.

View Article

Tiistai 14.10.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Poliisi: Suuret setelit pois käytöstä. Tulevaisuudessa autot soittavat itse hätäpuhelun. Liian monimutkaisia lakeja halutaan purkaa. Sää muuttuu kylmäksi.

View Article
Browsing all 732 articles
Browse latest View live


<script src="https://jsc.adskeeper.com/r/s/rssing.com.1596347.js" async> </script>