Quantcast
Browsing all 732 articles
Browse latest View live

Tosi helppo: Ebola | Yle Uutiset selkosuomeksi

View Article


Lauantai 13.9.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Rahankeräyslaki muuttuu. Ruotsissa on parlamenttivaalit sunnuntaina. Suomalainen pelaaja voitti Eurojackpotissa yli 61 miljoonaa euroa. Taivaalla on näkynyt paljon revontulia.

View Article


Sunnuntai 14.9.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Suomen pääministeri Alexander Stubb on huolissaan Itä-Ukrainan tilanteesta. Monien suomalaisten mielestä Venäjä on uhka Suomelle. Kansanradio on täyttänyt 35 vuotta. Kaunis sää jatkuu vielä alkuviikolla.

View Article

Tosi helppo: Koululaisten liikunta | Yle Uutiset selkosuomeksi

View Article

Maanantai 15.09.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Vihreät ehkä lähtee hallituksesta. Valta vaihtui Ruotsissa. EU-maista Ruotsi tasa-arvoisin, Suomi kakkosena. Yle säästää ja vähentää väkeä.

View Article


Tiistai 16.9.2+14 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Ukrainan ja EU:n yhteistyösopimus allekirjoitettiin. Ukraina hyväksyi Itä-Ukrainan erityisaseman. Valtio ilmoitti laajoista yt-neuvotteluista. Maissi kasvaa jo Suomen keskiosissa.

View Article

Keskiviikko 17.9.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Neljä ihmistä saa syytteen terrorismirikoksesta. Maahanmuuttajanuoret voivat huonommin kuin muut nuoret. Omaishoitajien työ säästää yhteiskunnan rahoja. Syksyn ruskasta tulee kaunis Etelä-Suomessa.

View Article

Torstai 18.9.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Vihreät lähtee hallituksesta. Fennovoiman ydinvoimasuunnitelma menee eteenpäin. Nälkäpäiväkeräys on alkanut.

View Article


Perjantai 19.9.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Skotlanti ei halua itsenäisyyttä. Presidentti Sauli Niinistö sanoo, että suomettumista ei enää ole. Maahanmuuttajalapset osaavat suomea paremmin kuin omaa äidinkieltä. Viikonloppu on lämmin...

View Article


Lauantai 20.9.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Ukrainan hallitus ja kapinalliset ovat sopineet taistelujen lopettamisesta. Vihreät on varmistanut, että puolue eroaa hallituksesta. Matkailu Suomen ja Venäjän välillä on vähentynyt. Syksy tulee ensi...

View Article

Tosi helppo: Vihreät pois hallituksesta | Yle Uutiset selkosuomeksi

View Article

Sunnuntai 21.9.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Ashraf Ghani on Afganistanin uusi presidentti. Suomalaisilla kalastajilla menee huonosti. Maailman suurin ilmastotapahtuma järjestettiin sunnuntaina. Lapissa satoi vähän lunta.

View Article

Sunnuntai 21.9.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Ashraf Ghani on Afganistanin uusi presidentti. Suomalaisilla kalastajilla menee huonosti. Maailman suurin ilmastotapahtuma järjestettiin sunnuntaina. Lapissa satoi vähän lunta.

View Article


Maanantai 22.9.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Suomeen suuri oikeudenkäynti luonnon pilaamisesta. Ukrainassa poistetaan aseita taistelualueelta. Helsingissä tiistaina suuria liikenneruuhkia. Ensilumi satoi Lapissa.

View Article

Tiistai 23.9.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Liikenne meni sekaisin Helsingissä. Ministerisalkut on jaettu uudelleen. Luomubroileria saa nyt suomalaiskaupoista. Talvi tuli Suomeen.

View Article


Keskiviikko 24.9.2014 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Uusi ympäristöministeri on Sanni Grahn-Laasonen. Euroopan poliisi otti kiinni yli tuhat rikollista yhdessä operaatiossa. Jämijärven lento-onnettomuuden yksi syy tiedetään.

View Article

Torstai 25.9.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Sirpa Paatero on uusi kehitysministeri. Hallitus ei anna lisää aikaa TVO:n ydinvoimaluvalle. Ebola-tautia vastaan yritetään tehdä rokotetta. Lapissa odotetaan jouluturisteja.

View Article


Perjantai 26.9.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Eläkeikä nousee 65 vuoteen. Hallituksen uudet ministerit aloittivat työnsä. Lauantaina Helsingin busseissa puhutaan. Sää on viikonloppuna melko kaunis.

View Article

Lauantai 27.9.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Poliisi saa ehkä lisää oikeuksia. Luottoluokitusfirma Fitch arvioi, että Suomen talous on hyvässä kunnossa. Espanjan Katalonia harkitsee itsenäisyyttä. Viikonloppu alkoi myrskyssä, mutta sunnuntaina on...

View Article

Tosi helppo: Eläkeikä nousee | Yle Uutiset selkosuomeksi

View Article
Browsing all 732 articles
Browse latest View live


<script src="https://jsc.adskeeper.com/r/s/rssing.com.1596347.js" async> </script>