Quantcast
Channel: Yle Uutiset selkosuomeksi
Browsing all 732 articles
Browse latest View live

Selkouutiset 240814 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Tulivuori säikäytti Islannissa. Israel aikoo jatkaa iskuja Gazaan. Suomessa lasketaan Venäjä-pakotteiden hintaa. Sää on vaihdellut paljon.

View Article


Maanantai 25.8.2014 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Israelin sotakoneet iskivät taas Gazaan. Venäjä aikoo lähettää lisää apua Ukrainaan. Venäläiset tulevat ruokaostoksille Suomeen. Ampiaisia on ollut paljon tänä kesänä.

View Article


Tiistai 26.8.2014 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Ukrainan ja Venäjän presidentit tapasivat Minskissä. Venäläissotilaita jäi kiinni Ukrainassa. Moni ihminen on pitkään vailla työtä. Lastensairaalan rakentaminen alkoi.

View Article

Keskiviikko 27.8.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Ulkoministeri: Suomi ei ole lähempänä Natoa. Minskin kokouksen tulos: Ukrainaan suunnitellaan tulitaukoa. Israelin ja palestiinalaisten välille sopu taistelujen lopettamisesta. Viikonlopuksi sateet...

View Article

Torstai 28.8.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Venäläiskone kävi jälleen Suomen puolella ilman lupaa. Ukrainalaiset hakevat turvapaikkaa Suomesta. Itella vähentää jopa 300 työntekijää. Minna Parikka on Vuoden nuori muotoilija.

View Article


Perjantai 29.8.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Nato pitää hätäkokouksen Ukrainan takia. Suomi tiukentaa ilmatilan valvontaa. Uutta näkökulmaa maahanmuuttokeskusteluun. Helsingin Jalkapalloklubi teki historiaa.

View Article

Lauantai 30.08.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

EU-johtajat pohtivat lisäpakotteita Venäjälle. Pääministeri Stubb: Venäjä haluaa ärsyttää Suomea. Särkänniemen delfiini kuoli. Hallayöt tulevat. Yle uutiset selkosuomeksi toimittaa MW

View Article

Sunnuntai 31.08.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

EU-johtajat: Venäjällä viikko aikaa vetäytyä Ukrainasta. EU täytti huippuvirkoja. Suomen kouluissa kiusataan yhä. Laihduttaminen on hyväksi aivoille. Yle uutiset selkosuomeksi toimittaa Merja Windia

View Article


Maanantai 1.9.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Tutkimus: 10 000 maatilaa lopettaa lähivuosina. Vuorotyötä yritetään helpottaa uusilla keinoilla. Metsät täynnä sieniä tänä syksynä. Tom of Finland -postimerkit kiinnostavat.

View Article


Tiistai 2.9.2014 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Suomen eduskunta puhui Ukrainan sodasta. Jotkut lukiot ostavat oppilaille tietokoneet. Mersu-tehdas palkkaa lisää työntekijöitä.

View Article

Selkouutiset 030914 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Alkaako Ukrainassa tulitauko? Obama lupasi Virolle turvaa. Edvard Munchin tauluja Helsingissä.

View Article

Torstai 4.9.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Nato-maat puhuvat Ukrainasta. Putin esitteli oman rauhanehdotuksensa. Poliisi tutkii eduskunnan tietovuotoa. Jatkosota päättyi 70 vuotta sitten.

View Article

Perjantai 5.9.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Tulitaukosopimus Ukrainaan allekirjoitettiin. Suomalainen koulu on OECD-maiden tehokkain. Karhut aiheuttavat vahinkoja mehiläistarhoilla. Viikonloppuna vielä lämmintä.

View Article


Lauantai 6.9.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Tulitauko jatkuu Itä-Ukrainassa. Terroristit pyytävät nuoria somalimiehiä taisteluun. Autoteillä liikkuu nyt hirviä. Tove Janssonin taidenäyttelyssä kävi tosi paljon ihmisiä.

View Article

Sunnuntai 7.9.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Autokaupoilla on isoja ongelmia. Itä-Ukrainassa ammuttiin tykeillä. Suomalainen tutkija ehkä selvitti kuuluisat murhat. Lämmin syksy jatkuu.

View Article


Selkouutiset 080914 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

EU harkitsee Venäjä-pakotteita. Venäjä uhkaa lentoyhtiöitä, jos pakotteita kiristetään. Autonrenkaiden kuntoa valvotaan. William ja Catherine saavat toisen lapsen.

View Article

Tiistai 9.9.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Stubb: Venäjä-pakotteet voimaan tällä viikolla. Matkustajakoneen turmasta ensimmäinen raportti. Pihlajanmarjoista hyvä sato. Loppuviikollakin sää on lämmin.

View Article


Keskiviikko 10.9.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Jyrki Kataisesta tulee EU-komission varapuheenjohtaja. Vankiloiden täytyy säästää rahaa. Itämeren kalat kärsivät jätevesien lääkeaineista. Vanhuksille koulutetaan liikuntakavereita.

View Article

Torstai 11.9.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

EU on päättänyt uusista pakotteista Venäjää vastaan. Liikunta parantaa poikien koulumenestystä. Taideyliopiston rehtori Tiina Rosenberg toivoo, että Suomeen tulee lisää maahanmuuttajia. Viikonloppuna...

View Article

Perjantai 12.9.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

EU on kertonut uusista pakotteista Venäjää vastaan. Ebola-tautiin on kuollut paljon ihmisiä Afrikassa. Järvien vesi on vielä lämmintä. Viikonlopun sää on kaunis.

View Article
Browsing all 732 articles
Browse latest View live


<script src="https://jsc.adskeeper.com/r/s/rssing.com.1596347.js" async> </script>