Quantcast
Channel: Yle Uutiset selkosuomeksi
Browsing all 732 articles
Browse latest View live

Tiistai 5.8.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Ruotsissa on suuri metsäpalo. Israel veti sotilaansa pois Gazasta. Valtio ei ole leikkaamassa lisää suomalaisilta. Välipalat myyvät kaupoissa.

View Article


Keskiviikko 6.8.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Budjettiehdotus on valmis. Kiinassa pelastustyöntekijät ovat löytäneet jo noin 600 kuollutta maanjäristyksen jälkeen. Omaishoitajat säästävät yhteiskunnan rahaa. Suomalainen nuori mies esiintyy...

View Article


Torstai 7.8.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Venäjä kieltää monien ruokatavaroiden tuomisen maahan. Venäjän päätös on hankala suomalaiselle Valiolle. Suomeen suunnitellaan uusia teitä ja junaratoja.

View Article

Perjantai 8.8.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Kaikille Valion työntekijöille ei riitä työtä. Vaarallinen Ebola-tauti leviää Afrikassa. Flow-festivaali on alkanut Helsingissä.

View Article

Tosi helppo: Tove Jansson 100 vuotta | Yle Uutiset selkosuomeksi

View Article


Lauantai 9.8.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Irakissa taistellaan taas. Tove Jansson syntyi tasan 100 vuotta sitten. FC Barcelona voitti HJK:n 6-0.

View Article

Sunnuntai 10.8.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Väkivalta pahenee Irakissa. Lentokone putosi maahan Iranissa. Nyt voi ihailla superkuuta. Kuuma sää loppuu lähipäivinä.

View Article

Selkouutiset 11.08.2014 20:00 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Israel ja palestiinalaiset aloittivat rauhanneuvottelut Kairossa. Filmitähtien Gaza-vetoomus nosti hälyn Hollywoodissa. Ruotsin suuri metsäpalo sammui vihdoin. Suuri osa jalankulkijoiden...

View Article


Tiistai 12.08.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Maitofirma Valion tiloihin Pietarissa rikostutkinta. Ebola-potilaille annetaan testilääkettä. Näyttelijä Robin Williams on kuollut. Yleisurheilun EM-kisat alkoivat.

View Article


Keskiviikko 13.8.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Itellasta tulee taas posti. Venäläiset avustusrekat pyrkivät Ukrainaan. Salama sytyttää maastopaloja. Hollywood-tähti Lauren Bacall on kuollut

View Article

Torstai 14.8.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Niinistö ja Putin keskustelevat Ukrainasta. Valtaosa yrityksistä kannattaa Venäjä-pakotteita. Paavi vierailee Etelä-Koreassa. Kesä oli huono perhosille.

View Article

selkouutiset perjantai 15.8.2014 klo. 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Presidentit Vladimir Putin ja Sauli Niinistö ovat keskustelleet Ukrainasta Sotshissa. Halpaa Venäjän-juustoa myydään nyt kaupoissa. Ebola-virus etenee nopeasti Afrikassa. Suomen suurin esiintymislava...

View Article

Lauantai 16.8.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Presidentti Sauli Niinistö tapasi Ukrainan presidentin.Vanhusten hoidossa on ongelmia. Pohjois-Irakissa terroristit tappoivat siviilejä. Amerikkalaiset kehuvat Helsingin ravintoloita.

View Article


Sunnuntaina 17.8.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Suomalaiset haluavat olla mukana Venäjä-pakotteissa. Ukraina pyytää länsimailta aseita. Suomi voitti keihäänheitossa kaksi mitalia.Melkein koko maassa sataa.

View Article

Selkouutiset 180814 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Venäjän avustusrekat odottavat yhä pääsyä Ukrainaan. EU tukee pakotteista kärsiviä viljelijöitä. Missourin rotumellakat jatkuvat. Pääkaupunkiseudun joukkoliikenne saa kiitosta.

View Article


Tiistai 19.8.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Yhdysvalloissa mellakat yltyvät. Asunto kannattaa mieluummin ostaa kuin vuokrata. Nuorille valokuvaaminen on tärkeää. Kesäkissoja on paljon karkuteillä.

View Article

Keskiviikko 20.08.2014 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Suomen talous heikentyy. Islannissa on evakuoitu ihmisiä tulivuoren läheltä. Yhdysvaltain mielenosoitukset rauhoittuivat hieman. Sorsien ja karhujen metsästys on alkanut.

View Article


Torstai 21.8.2014 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Suuret kaupungit houkuttavat muuttajia. Venäjän avustusrekat saapuviat Ukrainan rajalle. Venäjällä tehotarkastetaan McDonald's-ravintoloita. Elokuu on ollut sateinen.

View Article

Selkouutiset 220814 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Helsingin huumepoliisitutkinta laajenee. Hamas teloitti ihmisiä keskellä Gazaa. Suomi selvittää kaksoiskansalaisuutta. Hiphop-tähti Cheek tekee historiaa.

View Article

Selkouutiset 230814 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi

Venäjän avustusrekoista kiistellään taas. Fergusonin mellakkakaupungissa on kireä tunnelma. Miss Universum kävi kotona Muhoksella. Korkeasaaren eläintarha on 125-vuotias.

View Article
Browsing all 732 articles
Browse latest View live


<script src="https://jsc.adskeeper.com/r/s/rssing.com.1596347.js" async> </script>