Lauantai 4.4.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Ilmastonmuutos huolestuttaa eduskuntavaalien ehdokkaita. Keniassa on pidätetty ihmisiä terrori-iskun takia. Punainen Risti sanoo, että apu ei pääse Jemeniin. Kemin Lumilinna kestää pääsiäisen yli.
View ArticleSunnuntai 5.4.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Itä-Ukrainassa on kuollut sotilaita. EU moittii Saksan lentoturvallisuutta. Puolueet maksavat sosiaalisesta mediasta vaalien edellä. Lintujen ja muusikoiden geenit toimivat samalla tavalla.
View ArticleSunnuntai 5.4.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Itä-Ukrainassa on kuollut sotilaita. EU moittii Saksan lentoturvallisuutta. Puolueet maksavat sosiaalisesta mediasta vaalien edellä. Lintujen ja muusikoiden geenit toimivat samalla tavalla.
View ArticleMaanantai 6.4.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Kreikka maksaa velkansa Kansainväliselle valuuttarahastolle. Kenian ilmavoimat on pommittanut al-Shabaabin leirejä Somaliassa. Leipomossa Lappeenrannassa oli vaarallinen ammoniakkivuoto....
View ArticleTiistai 7.4.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Korkeakouluista vasta valmistuneet työllistyvät nyt paremmin kuin ennen. Jemenissä 100 000 ihmistä on paennut kodeistaan. Amnesty sanoo, että naisten oikeudet huononevat Afganistanissa. Muslimien määrä...
View ArticleKeskiviikko 8.4.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Myrsky on katkaissut sähköjä. Eduskuntavaalien ennakkoäänestys on alkanut. Suomalainen Aalto-yliopisto suunnittelee uudet talot intiaanikansalle. Keskiviikkona on ollut romanien kansallispäivä.
View ArticleTorstai 9.4.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Maahanmuuttajanaiset ovat aktiivisempia äänestäjiä kuin on luultu. Viro nostaa alkoholin veroa. Torstaina on vietetty Mikael Agricolan päivää. Lauantai on viikonlopun kaunein päivä.
View ArticlePerjantai 10.4.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Pohjoismaat lisäävät puolustusyhteistyötä. Suomi on yksi maailman parhaista hyvinvointimaista. Inkerinsuomalaisia muuttaa Venäjältä Suomeen enää vähän. Spede Pasasen syntymästä on kulunut 85 vuotta.
View ArticleLauantai 11.4.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Monilla suomalaisilla ei ole varmaa mielipidettä sotilasliitto Natosta. Vanhemmat riitelevät lastenkasvatuksesta monissa perheissä. Suomalaiset kouluttavat kambodžalaisia opettajia opinto-ohjauksessa....
View ArticleSunnuntai 12.4.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Venäjä on huolestunut siitä, että Suomi ja Ruotsi lähestyvät Natoa. Moni puhevammainen tarvitsee tulkin apua. Monet sairaanhoitajat harkitsevat ammatinvaihtoa. Kevään lämpöennätys parani sunnuntaina.
View ArticleMaanantai 13.4.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Lakko haittaa ehkä lentoja tiistaina ja keskiviikkona. Ministeri Haglund ei kadu Venäjä-kirjoitusta. Monikulttuuriset parit ovat tyytyväisiä elämäänsä Suomessa.
View ArticleTiistai 14.4.2015 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Entisen pääministerin sähköposteja vuodettiin ulos valtioneuvostosta. Muhamed-pilapiirtäjän vierailu aiheutti järeät turvatoimet. Nokia haluaa ostaa Alcatel-Lucentin. Lentolakko perui jonkin verran...
View ArticleKeskiviikko 15.4.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Nokian yritysosto on Suomen historian suurin.Vanha eduskunta lopetti työnsä. Kahvi säilyy parhaiten papuna.
View ArticleTorstai 16.4.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Keskusta on mielipidemittauksen suurin puolue. Poliisilla on suuri valvontaoperaatio liikenteessä. Tanskalaiset juhlivat kuningatar Margareetaa. Kevät alkoi tänä vuonna aikaisin.
View ArticlePerjantai 17.4.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Valio vähentää työntekijöitä. Saksassa on muistettu ihmisiä, jotka kuolivat Germanwingsin lento-onnettomuudessa. Suomalaiset osaavat hyvin englantia. Suomessa on nyt myös sankarikissoja.
View ArticleLauantai 18.4.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Irakissa ja Afganistanissa on kuollut ihmisiä pommi-iskuissa. Alkuvuosi oli ennätyslämmin. Suomalainen turisti sai lompakkonsa takaisin ystävällisten venäläisten avulla.
View ArticleSunnuntai 19.4.2015 klo 23 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Keskusta voitti eduskuntavaalit. Kokoomus, perussuomalaiset ja sosiaalidemokraatit saivat kannatusta suunnilleen yhtä paljon. Nasima Razmyarista tulee ensimmäinen maahanmuuttajataustainen...
View ArticleMaanantai 20.04.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Eduskuntaan valittiin 2 maahanmuuttajataustaista kansanedustajaa. Sipilä aloittaa hallitusneuvottelut. Eduskuntaan enemmän nuoria. Välimerellä etsitään laivaturman uhreja.
View ArticleTiistai 21.04.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Äänekoskelle rakennetaan Suomen suurin sellutehdas. MTV aloittaa yt-neuvottelut koko henkilökunnan kanssa. Kirurgit asensivat Suomen ensimmäisen tekosydämen. Pääskyset saapuivat myöhässä.
View ArticleKeskiviikko 22.4.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Suomalaiset toivovat maahanmuuttajia mieluiten naapurimaista ja Länsi-Euroopasta. Pohjoismaissa vanhusten asiat ovat hyvin. Ohjelmien katsominen televisiosta on vähentynyt. Keväällä koivuista voi...
View ArticleTorstai 23.4.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Posti aikoo vähentää työntekijöitä. Kaivosfirma Talvivaara saa rakentaa uuden putken jätevesiä varten. Suomen vaalit kiinnostavat japanilaisia. Itä-Suomessa on satanut lunta.
View ArticlePerjantai 24.4.2015 klo 20 | Yle Uutiset selkosuomeksi
EU parantaa valvontaa Välimerellä. Toimistotyöntekijät toivovat läheisempää suhdetta työpaikan siivoojiin. Pohjoismaat ovat onnellisia maita. Maailman suurin puutarhatonttu löytyy Suomesta.
View ArticleLauantai 25.4.2015 klo 21 | Yle Uutiset selkosuomeksi
Nepalissa on tapahtunut voimakas maanjäristys. Tällä viikolla on vietetty Lukuviikkoa. Kevät tulee eri aikaan eri puolille Suomea. Suomen paras jääkiekkojoukkue on Oulun Kärpät.
View Article